تاریخ : Tue 14 Jul 2020 - 12:35
کد خبر : 43166
سرویس خبری : سیاست

قوانینی را تصویب خواهیم کرد که در واقعیت امکان اجرا داشته باشند

محمود عباس‌زاده‌مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

قوانینی را تصویب خواهیم کرد که در واقعیت امکان اجرا داشته باشند

نماینده مردم مشکین‌شهر گفت: «مجلس هیچ‌گاه آسمان را نگاه نمی‌کند و روی زمین راه برود، چراکه با چنین کاری در پستی و بلندی‌های زمین گرفتار خواهد شد. لذا انتظارات ما از دولت واقع بینانه و مبتنی بر امکان اجرای قوانین خواهد بود. مجلس آنچه را که خارج از توان دولت است، انتظار نخواهد داشت.»

به گزارش «فرهیختگان»، محمود عباس‌زاده‌مشکینی، نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس و مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت‌‌های نهم و دهم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به روابط دولت و مجلس در یک سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم گفت: «مشخص بود که کلیدواژه سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان موضوع تعامل میان دولت و مجلس است. البته ایشان در این خصوص توضیح هم دادند و مصادیق تعامل و راه و روش آن را بازگو کردند. لذا ما هم معتقدیم دولت مو به مو باید آنچه را که مجلس تصویب می‌کند، اجرا کند تا تعامل سازنده صورت بگیرد. علاوه‌بر این نمایندگان مجلس هم به این نکته توجه کامل و کافی دارند که باید قوانینی را تصویب کنند که در چارچوب مقدورات باشد، بدین معنا که محدودیت‌‌ها و شرایط کشور و واقعیت‌‌های موجود را درنظر داشته باشند و براساس آن و منطبق با آنها به تصویب قانون بپردازند. لذا اساس کار ما همین خواهد بود و تلاش می‌کنیم در مسیر تدوین و تصویب قوانین خوب و واقع‌بینانه -که امکان اجرا و تحقق داشته باشند- حرکت کنیم. قوانین خوب قوانینی هستند که امکان اجرا داشته باشند.»

نماینده مردم مشکین‌شهر افزود: «مجلس هیچ‌گاه آسمان را نگاه نمی‌کند و روی زمین راه برود، چراکه با چنین کاری در پستی و بلندی‌های زمین گرفتار خواهد شد. لذا انتظارات ما از دولت واقع‌بینانه و مبتنی‌بر امکان اجرای قوانین خواهد بود. مجلس آنچه را که خارج از توان دولت است، انتظار نخواهد داشت.»

وی ادامه داد: «البته باید در کنار این موضوع مجلس ابزار نظارتی خود را هم درنظر داشته باشد و از آن به‌نحو صحیح و موثری استفاده کند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی علاوه‌بر این تاکید کرد: «مجلس تمام تلاش خود را خواهد کرد که در این یک سال باقی‌مانده کار به سوال و استیضاح، مخصوصا استیضاح رئیس‌جمهور نکشد، ترجیح می‌دهیم به‌هیچ‌عنوان به این سمت حرکت نکنیم و تمامی مراتب نظارت را که قبل از سوال و استیضاح رئیس‌جمهور است، طی و در هر مرحله از تمام توان خود استفاده کنیم تا در همان مقاطع و با استفاده از همان ابزار‌ها نسبت به اجرای دقیق قانون از سوی دولت مطمئن شویم. در این خصوص تاکید می‌کنم که مجلس هیچ‌گاه از آخرین امکان به‌عنوان اولین اقدام استفاده نخواهد کرد، چراکه معتقد است راه‌‌های کم‌هزینه‌تر و پربازده‌تر همچنان مقابل دولت و مجلس قرار دارد. از طرف دیگر دولت هم باید به‌دنبال این باشد که دغدغه‌‌های مردم را مرتفع کند، این دغدغه‌‌ها امروز برآیند نظر نمایندگان در مجلس است و دولت هم باید از این فرصت استفاده کند و تمام توان خود را برای این یک سال و تحقق این هدف به‌کار بگیرد.»