تاریخ : Sun 12 Jul 2020 - 22:20
کد خبر : 43084
سرویس خبری : جامعه

کرایه هفتگی  پروشه برابر با یک پراید صفر!

کرایه هفتگی پروشه برابر با یک پراید صفر!

یکی از فعالان صنف کرایه‌ دهنده خودروهای لوکس گفت: موردی بوده که داماد پراید کار کرده خود را در ازای کرایه یک خودروی لوکس برای عروسی و ۳ روز مسافرت ماه عسل به طور کامل به کرایه‌دهنده واگذار کرده است.

به گزارش «فرهیختگان»، شاید باورتان نشود؛ زیر آسمان همین شهر، دامادی پراید کار کرده خود را در ازای کرایه یک دستگاه خودروی لوکس برای عروسی و ۳ روز مسافرت ماه عسل، به کرایه دهنده واگذار کرده است.

یکی از فعالان صنف کرایه‌ دهنده خودروهای لوکس گفت: برای کرایه یک‌هفته‌ای یک دستگاه پورشه مدل ۲۰۱۵ باید معادل یک دستگاه پراید مدل ۹۹ هزینه بپردازید.

خدمات کرایه خودرو یکی از صنف هایی است که عمر زیادی از آن نمی گذرد. معمولا اوج بازار کار ما در ایام عید است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن جاده‌ها نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشتیم اما از اردیبهشت ماه تاکنون وضعیت بهتر شده و آنهایی که در عید نتوانستند به مسافرت بروند اکنون در حال جبران کردن هستند. نکته دیگر آنکه ماه محرم به خصوص ۱۵ روز اول اوج بازار ما است، مردم برای رفتن به شهرهای خود و نشان دادن پرستیژ اقدام به کرایه ماشین های لوکس می کنند.

 مشتریان خودروهای لوکس اغلب شرکت های داخلی که برای تشریفات، خودرو کرایه می کنند یا افراد اینفلوئنسر اینستاگرامی هستند که بیشتر در کسب و کارهای «چگونه یک شبه پولدار شویم» یا «رازهای موفقیت چیست» فعالیت می کنند. اینفلوئنسرها مشتریان جدید هستند که به صورت پارت تایم و نهایت دو روزه ماشین کرایه می‌کنند.

برج‌سازها و انبوه‌سازان هم مشتریان ما هستند مخصوصا اکنون که قیمت مصالح یک شبه افزایش پیدا کرده مجبور شدند ماشین خودشان را برای تامین نقدینگی به فروش برسانند اما برای حفظ کلاس و پرستیژ، اقدام به کرایه همان خودروی قبلی خود می کنند. ارزان‌ترین خودرو پژو ۲۰۶ شبی ۳۵۰ هزار تومان و گران‌ترین خودرو مازراتی به ازای هر شب ۱۲ میلیون تومان است.

ما مشتریانی داریم که کمتر از ۲۵ سال سن دارند و حتی گواهینامه ندارند اما به دنبال کرایه  بنز اس ۵۰۰ هستند و حاضرند به جای کرایه شبی ۴ میلیون، شبی ۷ میلیون بپردازند درتمام خودروها جی پی اس نصب شده و آنلاین مشخص می شود و می توان درهر نقطه از کشور با فشردن یک دکمه ماشین را در همان لحظه خاموش کرد.

عروس و دامادها تا دو سال پیش ۵۰ درصد مشتریان ما را شامل می شدند اما اکنون این عدد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده. کمتر دامادی توانایی کرایه خودرو شبی ۵ میلیون را دارد، موردی بوده که داماد پراید کار کرده خود را در ازای کرایه یک خودروی لوکس برای عروسی و ۳ روز مسافرت ماه عسل به طور کامل به کرایه‌دهنده واگذار کرده است. یعنی برای کرایه کردن یک پورشه مدل ۲۰۱۵ حاضر شده پراید  خود را بدهد.