تاریخ : Wed 08 Jul 2020 - 09:30
کد خبر : 42910
سرویس خبری : سیاست

دولت پاسخی ندارد، جواب‌ها را برسانید

چند نکته درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور نمایندگان مجلس یازدهم

دولت پاسخی ندارد، جواب‌ها را برسانید

به رجوع به لیست نمایندگان امضا‌کننده طرح سوال از رئیس‌جمهور این سوال مطرح می شود چرا در میان جمع ۱۳۴ نفری که نام‌شان تاکنون در رسانه‌ها منتشر شده نام نمایندگان برجسته مجلس در حوزه اقتصادی دیده نمی‌شود؟

به گزارش «فرهیختگان»، با عبور تیرماه از نیمه و همزمان با تلاطم بسیار سنگین در بازارهای ارز، طلا، سکه، خودرو، لوازم خانگی و... مهم‌ترین طرح نمایندگان از روز آغاز دوره یازدهم تاکنون تحویل هیات‌رئیسه شد، طرح سوال از رئیس‌جمهور با بیش از ۱۳۰ امضا.

 در نگاه اول شاید به‌نظر بیاید که چنین طرحی یک اقدام بسیار مثبت و قابل‌توجه برای سوال و نظارت بر اصلی‌ترین عامل نابسامانی‌های اقتصادی سال‌های اخیر باشد، به مجلس کشاندن رئیس‌جمهور و سوال از وی درباره وقایع اقتصادی سیاسی کشور. آنچنان‌که برخی رسانه‌ها و تعدادی از فعالان فضای مجازی در یکی دو روز اخیر از این اقدام به‌صورت ویژه استقبال کردند.   در این خصوص اما نکته مهمی قابل‌توجه است و نباید از آن عبور کرد. صرف‌نظر از حق مجلس در سوال از رئیس‌جمهور که حتما نمی‌توان آن را کتمان کرد، رجوع به لیست نمایندگان امضا‌کننده طرح سوال از رئیس‌جمهور، توضیح‌دهنده نکته قابل تاملی است؛ اینکه در میان جمع ۱۳۴ نفری که نام‌شان تاکنون در رسانه‌ها منتشر شده نام نمایندگان برجسته مجلس در حوزه اقتصادی دیده نمی‌شود.

گزارش کامل علی جمشیدی و مریم عاقلی،گروه سیاسی «فرهیختگان» را «اینجا» بخوانید.