تاریخ : Tue 30 Jun 2020 - 08:17
کد خبر : 42635
سرویس خبری : ورزش

تضمینی درباره قهرمانی رئال وجود ندارد

بنزما در گفت‌وگو با مارکا:

تضمینی درباره قهرمانی رئال وجود ندارد

هیچ تضمینی درباره قهرمانی رئال وجود ندارد و به عقیده من باید تا آخرین ثانیه‌ها جنگید. رئال‌مادرید فلسفه‌ای برای مسابقات خود دارد که اگر حتی با قوانین ریاضیات به قهرمانی رسیده باشد، باز هم با همه توان در مسابقات باقی مانده بازی خواهد کرد.

به گزارش «فرهیختگان»، ستاره فرانسوی تیم فوتبال رئال‌مادرید پس از درخشش در بازی اخیر تیمش مقابل اسپانیول از مبارزه تا آخرین ثانیه گفت و تاکید کرد هیچ تضمینی برای تداوم صدرنشینی رئال‌مادرید وجود ندارد. متن گفت‌وگوی مارکای اسپانیا با کریم بنزما را بخوانید.

      شما از تیتر روز گذشته (رئال‌مادرید یعنی کریم بنزما) دلخور شده بودید، چرا؟

بله همین‌طور است، البته که مشکلی با خبرنگار نداشتم و او به من لطف داشته اما واقعیت هرگز این نیست، رئال‌مادرید یعنی یک تیم بزرگ که البته کامل نیست و در مسیری گام برمی‌دارد که می‌تواند به سمت کامل شدن پیش برود. من یکی از بازیکنان تیم هستم و ادعایی ندارم، همه بازیکنان در دنیای فوتبال به خوبی می‌دانند که این ورزش یک اتفاق کاملا تیمی است و هیچ بازیکنی بزرگ‌تر از تیمش نیست.

     با پیروزی برابر اسپانیول به صدر جدول رفتید، تا چه حد می‌شود از قهرمانی رئال‌مادرید مطمئن بود؟

هیچ تضمینی در این خصوص وجود ندارد و به عقیده من باید تا آخرین ثانیه‌ها جنگید. رئال‌مادرید فلسفه‌ای برای مسابقات خود دارد که اگر حتی با قوانین ریاضیات به قهرمانی رسیده باشد، باز هم با همه توان در مسابقات باقی مانده بازی خواهد کرد، چراکه حتی یک شکست برای هواداران ما معنایی بسیار تلخ خواهد داشت، بنابراین در این شرایط مسلم است که هیچ نگاهی به قهرمانی نداریم و فعلا فقط باید بدانیم که هر بازی یک فینال بزرگ است.

     آیا همچنان به خاطر هموطن زیدان بودن، تحت‌فشار هستی؟

من مشکلی با این قضیه ندارم اما گویا سوژه موردعلاقه خبرنگاران و روزنامه‌هاست، به عقیده من در شأن زیدان نیست که چنین موضوعاتی درباره او مطرح شود. هموطن بودن برای یک مرد الجزایری و فرانسوی که در فوتبال ایتالیا و اسپانیا رشد کرده و تمام جهان دوستش دارد، معنای عجیب و غریبی ندارد. این موضوع از بحرانی که در فوتبال فرانسه شکل گرفته بود، شروع شد. در آن زمان زیدان واکنشی نسبت به برخی اتفاقات در فوتبال فرانسه نشان نداد و مردم گمان کردند که او می‌خواهد از این شرایط سوءاستفاده کند اما وقتی دستور جدی فدراسیون فوتبال فرانسه را رد کرد، همه متوجه اشتباه خود شدند. زیدان نیازی به مربیگری در فوتبال ملی نداشت اما اعلام کرد که در خدمت فوتبال فرانسه است.

     علت اصلی افت و مشکل بارسلونا به نظر شما چیست؟

به عقیده من بارسلونا دچار مشکل نشده است، آنها به دو تساوی دست پیدا کرده‌اند و این در فوتبال اتفاق تلخ یا بدی نیست. بارسلونا هنوز هم مدعی قهرمانی است و نمی‌شود این تیم را یک تیم بحران‌زده دانست. بارسلونا رقیب جدی ماست و البته تیم سوم جدول امیدی برای رسیدن به کورس قهرمانی ندارد و نخواهد داشت. در این شرایط خاص باید به هر بازی به شکل یک فینال بزرگ نگاه کنیم. َ

 *  مترجم: بابک سرانی‌آذر