تاریخ : Mon 29 Jun 2020 - 08:35
کد خبر : 42600
سرویس خبری : ورزش

آن سوی سکه پرسپولیس!

سرپرست در قرنطینه، هیات مدیره شاکی، پول بلوکه شده، بازیکنان بلاتکلیف و وزیر تماشاگر

آن سوی سکه پرسپولیس!

جالب اینکه سلطانی‌فر حتی حاضر نیست 2دو عضو دیگر هیات‌مدیره را معرفی کند تا آنها بتوانند در هیات‌مدیره برای خروج پرسپولیس از این روزهای بحرانی قدم بردارند و نتیجه این شده که امروز در غیاب رسول‌پناه، باشگاه به نوعی روی هواست.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم فوتبال پرسپولیس اگر در مسیر قهرمانی قرار نداشت و رتبه‌ای پایین‌تر از اولی لیگ برتر را در اختیار داشت قطعا امروز به مرکز اعتراضات تبدیل شده بود و اتفاقاتی که امروز بازیکنان و هواداران سرخ خیلی راحت از کنار آن عبور می‌کنند را به این سادگی هضم نمی‌کردند. درست در اسفند ماه سال گذشته بود که باشگاه استقلال به علی فتح‌الله‌زاده سپرده شد اما او چند روزی را بیشتر میهمان میز و صندلی اتاق مدیریت نبود و به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از سمت خود استعفا داد تا سعادتمند جای او را در این باشگاه بگیرد، اما این ویروس به آن اندازه که برای استقلالی‌ها کارساز بود، برای پرسپولیسی‌ها خوش‌یمن نبوده چراکه سرپرست موقت باشگاه به این ویروس مبتلا و چند روزی است که خانه‌نشین شده و در روزهای حساسی که پرسپولیس نیازمند مدیریتی شش‌دانگ و با تدبیر است، اداره این باشگاه به معاونان سپرده شده که در عمل قدرت هیچ تصمیم‌گیری و کار اجرایی را ندارند.

نکته جالب اینکه رسول‌پناه به جای استفاده از دو عضو دیگر هیات‌مدیره برای پیگیری امورات باشگاه یکی از معاونان خود را مسئول پیگیری‌ها کرده و گفته می‌شود این مساله خشم هاشمی و رغتبی را در پی داشته است.

 بیرانوند می‌رود، بیرانوند نمی‌رود!

موضوع حضور بیرانوند در آنتورپ یکی از مواردی است که قطعا باید توسط هیات‌مدیره و شخص مدیریت باشگاه مورد بررسی قرار می‌گرفت تا هم کادرفنی و هم شخص بیرانوند خیال‌شان از بابت آینده راحت باشد و با تمرکز بازی‌های پیش رو را مدیریت کنند اما این اتفاق رخ نداده و همچنان هر روز خبر از رفتن و نرفتن بیرانوند به بلژیک می‌خوانیم و می‌شنویم. یکی از افراد باشگاه در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «اگر کرونا نبود بیرانوند تا الان به آنتورپ پیوسته بود اما با توجه به اختلالات پروازی و قوانین بازدارنده کشورها این اتفاق به تعویق افتاده است. هرچند مکاتبات دو باشگاه هم فعلا به این موضوع نپرداخته که تکلیف این بازیکن چیست و تا چه زمانی می‌تواند پرسپولیس را همراهی کند!» این درحالی است که برای یحیی این موضوع به یک معضل بزرگ تبدیل شده و از روی عصبانیت حتی این روزها حاضر نیست درخصوص بیرانوند و زمان حضورش در تیم صحبت کند. داود فنایی اخیرا مدعی شد که بیرانوند قطعا تا پایان فصل ماندنی است ولی دیروز شایعه شد که او بعد از بازی با پیکان به بلژیک می‌رود و دیگر برنمی‌گردد.

 ناراحتی بی‌قراردادها؛ چرا زنگ نزدند

یکی دیگر از مواردی که در آینده‌ای نزدیک به پرسپولیس لطمه می‌زند موضوع تمدید قرارداد با بازیکنانی است که در پایان فصل قراردادشان تمام می‌شود و هنوز هیچ پیشنهادی از باشگاه برای تمدید دریافت نکرده‌اند و رفته‌رفته از این موضوع ناراحت شده‌اند. در بین این بازیکنان عده‌ای که کمی قدیمی‌تر هستند این عدم تماس باشگاه را به منزله بی‌احترامی به خودشان قلمداد کرده‌اند و در گفت‌وگو با دوستان نزدیک خود در تیم گفته‌اند که به دلیل این حرکت باشگاه، قطعا در زمان تمدید شروط سنگینی برای مدیران می‌گذارند.

 پول کارگزار در اداره مالیات!

حتما در روزهای اخیر مطلع شده‌اید که بخش قابل توجه از آخرین قسط پرداختی کارگزار برند به باشگاه توسط اداره مالیات بلوکه شده است. کسر 2 میلیارد و هشتصد میلیونی از پولی که باشگاه روی آن حساب کرده بود، سر و صدای زیادی به پا کرده. قرمزها البته می‌گویند قانونا نباید این پول بلوکه شود. کارگزار برند هم تاکید کرده بخش حسابرسی اداره تامین اجتماعی این دستور را به آنها اعلام کرده و خواستار کسر مالیات، بیمه و دیگر کسورات شده است ولی با انجام برخی نامه‌نگاری‌ها این پول آزاد می‌شود. با این حال این ماجرا می‌تواند در این آشفته بازار مدیریتی در پرسپولیس شامل مرور زمان شود!

 وزیر درحال نظاره

با همه این مواردی که خواندید و هزاران مورد دیگر که در این مقال نمی‌گنجد، وزیر ورزش به ساکت‌ترین روزهای عمر وزارتش فرو رفته و هیچ اقدامی برای خروج تیمی مثل پرسپولیس که چند سالی است در آسیا هم روی آن حساب باز کرده‌اند انجام نمی‌دهد. او با تمام مخالفت‌هایی که هواداران و پیشکسوتان باشگاه برای حضور یک دندانپزشک در راس هیات‌مدیره و باشگاه داشتند، این فرد را به روی کار آورد و با حمایت‌هایی که از او داشته سروصدای خیلی‌ها را درآورده است. جالب اینکه سلطانی‌فر حتی حاضر نیست 2دو عضو دیگر هیات‌مدیره را معرفی کند تا آنها بتوانند در هیات‌مدیره برای خروج پرسپولیس از این روزهای بحرانی قدم بردارند و نتیجه این شده که امروز در غیاب رسول‌پناه، باشگاه به نوعی روی هواست.

 * نویسنده :  آرش محمدی،روزنامه‌نگار