تاریخ : Wed 24 Jun 2020 - 09:45
کد خبر : 42420
سرویس خبری : ورزش

در منچستریونایتد به من بی‌احترامی شد

چیچاریتو در گفت‌وگو با اشپیگل:

در منچستریونایتد به من بی‌احترامی شد

در منچستریونایتد به من بی‌احترامی شد، واقعا مربی اجازه بازی به من نمی‌داد و همه در این مورد حساس شده بودند. حتی یادم هست که در تمرین هم بسیار تحت‌فشار بودم. آنها از وقتی مطمئن شدند که چند پیشنهاد رسمی دارم،

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، خاویر هرناندس ملقب به چیچاریتو این روزها در فوتبال باشگاهی آمریکا به‌نوعی ستاره اصلی لس‌آنجلس گلکسی محسوب می‌شود اما درمورد فراز و نشیب بسیار زیاد در فوتبال حرفه‌ای خود سکوتی چندساله را این‌بار در مصاحبه با اشپیگل آلمان شکست. متن این گفت‌وگو را می‌خوانید.

      آیا تصور می‌کردی روزگاری به‌عنوان یک مکزیکی شهروند افتخاری آمریکا باشی؟

سوال کنایه‌آمیزی است. باید بگویم همیشه به‌خاطر این حس قدیمی ناراحت بوده‌ام. البته از همه‌جای دنیا به آمریکا مهاجرت می‌کنند، اما به‌عنوان یک مکزیکی همیشه به‌خاطر حس نادرست جوانان به آمریکا ناراحت بوده‌ام. هم‌نسل‌های من باید مکزیک را دوست داشته باشند، درهرحال سرنوشت من طوری رقم خورد که حالا در آمریکا فوتبال بازی می‌کنم اما مطمئنم که نمی‌خواهم در این کشور زندگی کنم و به‌زودی به مکزیک باز می‌گردم.

  ماجرای خروج شما از منچستریونایتد هنوز هم مبهم است. چرا چنین باشگاه بزرگی را ترک کردید؟

در منچستریونایتد به من بی‌احترامی شد، واقعا مربی اجازه بازی به من نمی‌داد و همه در این مورد حساس شده بودند. حتی یادم هست که در تمرین هم بسیار تحت‌فشار بودم. آنها از وقتی مطمئن شدند که چند پیشنهاد رسمی دارم، با من لج‌بازی کردند و خروجی آن اتفاقات نیز همین بود که برای همیشه از آن تیم فاصله بگیرم. در دورانی که به‌عنوان بازیکن قرضی بازی می‌کردم باز هم از آنها پیغام‌های نگران‌کننده‌ای دریافت کردم و باید بگویم با من بدترین رفتارها صورت گرفت.

   دوران حضور قرضی به پایان رسید اما بایرلورکوزن چگونه شما را خریداری کرد؟

این مذاکره‌ بین دو باشگاه بود اما من هم تلاش کردم هرطورشده از منچستریونایتد خارج شوم، دیگر دلیلی برای ادامه همکاری با آنها وجود نداشت. در آن زمان دغدغه مالی نداشتم و تصمیم گرفتم با هر شرایطی وارد فوتبال آلمان بشوم.
      بعد از دو سال دوباره به فوتبال انگلیس بازگشتید!

بله، همان دو سال کافی بود من آرامش خوبی داشته باشم و بتوانم یک انتخاب خوب دیگر را در فوتبال خود ثبت کنم. در وستهام‌یونایتد تجربه خوبی داشتم و برای این تیم گلزنی کردم.

   اما به نظر می‌رسد سویا انتخاب خوبی نبوده باشد.

این را قبول دارم و نباید تن به این انتخاب می‌دادم، درهرحال از لحاظ مالی مشکلی پیش نیامد، اما دوست داشتم در سویا ادامه بدهم.

 *  مترجم: بابک سرانی‌آذر