تاریخ : Tue 16 Jun 2020 - 09:53
کد خبر : 42143
سرویس خبری : ورزش

اسپانیا همیشه بوی قهرمانی می‌دهد

کاسیاس در گفت‌وگو با مارکا:

اسپانیا همیشه بوی قهرمانی می‌دهد

نه‌چندان، می‌دانید که من فرد خوشبینی هستم و معتقدم همیشه باید به آینده فکر کرد و در گذشته قدم زدن، هیچ سودی ندارد. فوتبال اسپانیا همیشه بوی قهرمانی می‌ دهد و شک ندارم که قدرت اول فوتبال جهان خواهیم بود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا در مصاحبه با روزنامه ورزشی مارکا تصریح کرد تیم ملی اسپانیا بار دیگر به اوج باز خواهد گشت و دوباره به قهرمانی‌های مهم خود دست پیدا می‌کند. متن این گفت‌وگو را بخوانید.

      از دوران شکوه فوتبال ملی اسپانیا چقدر دور شده‌ایم؟

نه‌چندان، می‌دانید که من فرد خوشبینی هستم و معتقدم همیشه باید به آینده فکر کرد و در گذشته قدم زدن، هیچ سودی ندارد. فوتبال اسپانیا همیشه بوی قهرمانی می‌‌دهد و شک ندارم که قدرت اول فوتبال جهان خواهیم بود.

      بهترین خاطرات تو در فوتبال ملی در چه دورانی رقم خورده است؟

در آفریقای جنوبی اتفاقات خوبی رخ داد، قهرمانی حق ما بود، خوب به یاد می‌آورم که در مرحله گروهی، وقتی شرایط تیمی چندان مناسب نبود، از من پرسیده بودند که تکلیف اسپانیا چه می‌شود و من با صدای بلند گفتم: «ما قهرمان می‌شویم، این تنها راه قهرمان شدن است، اینکه خودت را قهرمان بدانی و به آن ایمان داشته باشی.»

      آیا امکان دارد همچنان با تیم ملی اسپانیا همکاری داشته باشید؟

این به خود فدراسیون فوتبال اسپانیا بستگی دارد و اینکه بخواهند با من فعالیت کنند. برای من یک افتخار است که همچنان عضوی از خانواده تیم ملی فوتبال اسپانیا باشم و در این خصوص هر کاری از دستم بربیاید، انجام خواهم داد. لازم است که تجربیات من به نسل بعدی منتقل شود، اما همه‌چیز به تصمیم مقامات فوتبال اسپانیا بستگی دارد.

      شما دوره مربیگری در فیفا را گذرانده‌اید، آیا هدف خاصی دارید؟

در این دوره بود که به من و هم‌نسلانم پیشنهاد شد و ما در آن شرکت کردیم، چیزهای زیادی در این دوره یاد گرفتیم و بسیار سودمند بود، باید از فیفا به‌‌خاطر برگزاری این کلاس‌ها تشکر کرد. فعلا هدف مشخصی در ذهن نیست، اما جمله معروفی که می‌‌گوید کسی از آینده باخبر نیست، در این مورد صدق می‌کند. شاید تیمی کوچک و ساده تحت‌نظارت من به روزهای خوبی برسد اما فعلا در این خصوص هیچ برنامه‌ریزی مشخصی ندارم.

      لالیگا از سرگرفته شده و رئال‌مادرید کار خود را با پیروزی آغاز کرد.

بله، ‌این طور است و از این بابت بسیار خوشحالم که تحت هر شرایطی خود را عضوی از خانواده رئال‌مادرید می‌دانم. امیدوارم این بحران هرچه زودتر برطرف شود و هواداران و تماشاگران وارد استادیوم شوند، فوتبال بدون تماشاگر واقعا روح ندارد.