تاریخ : Sat 13 Jun 2020 - 09:30
کد خبر : 42005
سرویس خبری : ورزش

میزبانی قطر نقطه‌عطفی در تاریخ فوتبال است

کافو در گفت‌وگو با آس اسپانیا:

میزبانی قطر نقطه‌عطفی در تاریخ فوتبال است

ستاره فوتبال برزیل و سفیر فیفا پس از بازدید از امکانات ورزشی کشور قطر در گفت‌وگو با رسانه اسپانیایی میزبانی قطر را نقطه‌عطفی در تاریخ فوتبال جهان دانست.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ستاره فوتبال برزیل و سفیر فیفا پس از بازدید از امکانات ورزشی کشور قطر در گفت‌وگو با رسانه اسپانیایی میزبانی قطر را نقطه‌عطفی در تاریخ فوتبال جهان دانست. متن گفت‌وگوی آس با کافو را در ادامه بخوانید.

      اجازه بدهید اول این سوال مهم‌ترین سوال باشد، آیا واقعا مشکلی در زمینه حقوق بشر مشاهده نکرده‌اید؟

اول باید بگویم که من از همه ابعاد کشور قطر بازدید نکردم و نمی‌توانم درباره همه‌چیز نظر بدهم، اما درمورد امکانات ورزشی و ماجرای ساخت استادیوم‌ها و وضعیت کارگران با ملیت‌های مختلف باید بگویم که واقعا هیچ مشکلی در کار نبود. شاید پیش از این نکات مهمی پیش آمده بود، اما با شفاف‌سازی و فشار رسانه‌ها تمام مشکلات برطرف شده است. به عقیده من جهان فوتبال بی‌صبرانه در انتظار میزبانی قطر است و به همه در این رویداد بزرگ جهانی خوش خواهد گذشت.

      بحران ایجادشده در جهان چه تاثیری در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد داشت؟

احتمال تغییر در تقویم این میزبانی صفر نیست. وقتی المپیک توکیو جابه‌جا شده و بسیاری از تورنمنت‌ها دستخوش تغییر بوده‌اند، شاید این اتفاق برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر هم رخ بدهد، اما فعلا خبری از تغییرات اساسی در کار نیست و قطر خود را برای یک میزبانی تاریخی طبق برنامه منظم از قبل اعلام‌شده آماده می‌کند.

      به‌عنوان یکی از سفرای فیفا برای فوتبال برزیل چه کاری انجام داده‌اید؟

ملیت ما سفیر‌ها اهمیتی ندارد، من برای هر کشوری که عضو فیفاست، فعالیت می‌کنم اما باید اعتراف کنم هر کاری از دستم بربیاید برای برزیل مثل گذشته انجام می‌دهم و خواهم داد. کشور برزیل دستخوش تغییرات اساسی در اقتصاد و سیاست بود و جهان ورزش نیز نمی‌تواند در خلأ به راه خود ادامه دهد. امیدوارم مشکل مردم فقیر کشور حل شود و برزیل بار دیگر به شکوفایی اقتصادی و درخشش در ورزش‌های مختلف بازگردد. فوتبال در برزیل حالش خوب است، اما می‌تواند بسیار بهتر از اینها باشد.

      از کمپین مبارزه با کرونا در آمریکای جنوبی و آفریقا بگویید.

من به همراه جمعی از دوستان و همبازی‌های قدیمی به‌خصوص پیشکسوتان فوتبال برزیل کمپینی به راه انداختیم که با استقبال فیفا همراه بود، خیرین و ثروتمندان در جهان به ما کمک کرده‌اند و قرار است به روستاهای دورافتاده برویم و در بازسازی مدارس، تاسیسات و لوله‌کشی آب‌آشامیدنی و احداث سرویس‌های بهداشتی استاندارد کمک کنیم.

*  مترجم: بابک سرانی‌آذر