تاریخ : Mon 08 Jun 2020 - 21:54
کد خبر : 41849
سرویس خبری : سیاست

اعتبارنامه تاجگردون همچنان در ابهام

اعتبارنامه تاجگردون همچنان در ابهام

جلسه امروز پایان یافت و رای گیری برای اعتبارنامه تاجگردون به علت عدم پاسخ شورای نگهبان به نامه دوم معترضان اعتبارنامه تاجگردون به فردا موکول شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در مجلس یازدهم اعتبارنامه  چند تن از نمایندگان از جمله تاجگردون، دلخوش و محمد صالحی مورد سوال و اعتراض قرار گرفت. سابقه محکومیت برای محمد صالحی و رد شدن صلاحیت وی در هیات نظارت استان از دلایل اعتراض کنندگان بود. شائبه داشتن مدرک جعلی دکتری، سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی و دستکاری در بودجه نیز متوجه تاجگردون است.

اولین جلسه رسیدگی پرونده تاجگردون به دلیل حد نصاب نرسیدن اعضای شرکت کننده آن تا امروز بلاتکلیف باقی مانده بود. امروز از ساعت ۲ بعد از ظهر این جلسه تشکیل شد و حدود ۶ ساعت به طول انجامید.

روز گذشته نامه ای از شورای نگهبان به مجلس رسید مبنی بر اینکه اسناد تحویل داده شده درباره تاجگردون قدیمی است و موقع تایید صلاحیت نیز در اختیار شورای نگهبان بوده است. با این حال احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به نامه شورای نگهبان به مجلس پیرامون اعتبارنامه تاجگردون نوشت: شورای نگهبان نه معصوم است نه مقام غیرمسئول و باید برای تصمیمات عجیب خودش به مردم توضیح دهد چرا با وجود این همه اسناد مسلم در تخلفات و جرائم ایشان که اندکی از آن را مجلس به شورای نگهبان فرستاده آقای تاجگردون را تایید صلاحیت کرده است.

توکلی گفته، برخی از اسنادی که مجلس به شورای نگهبان ارائه داده حاکی از مجرمیت آقای تاجگردون است.

با این حال با پست اینستاگرامی عضو حقوقدان شورای محترم نگهبان احتمال رد اعتبارنامه تاجگردون قوت گرفت او گفته تصمیم در خصوص رد یا تأیید اعتبارنامه صرفاً بر عهده نمایندگان است و شورا هیچ ورودی به موضوع نخواهد داشت.

با این وجود جلسه امروز پایان یافت و رای گیری برای اعتبارنامه تاجگردون به علت عدم پاسخ شورای نگهبان به نامه دوم معترضان اعتبارنامه تاجگردون به فردا موکول شد.

همچنین علی جدی، دبیر کمیسیون تحقیق اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس گفت: کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبین مجلس یازدهم فردا درصورت رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به پرونده وی ورود می‌کند.