تاریخ : Mon 08 Jun 2020 - 11:46
کد خبر : 41827
سرویس خبری : دانشگاه

امتحانات با رعایت اجتماعی برگزار خواهد شد

سرپرست دانشگاه آزاد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان»

امتحانات با رعایت اجتماعی برگزار خواهد شد

گل‌محمدی با بیان اینکه طبق بخشنامه، امتحانات به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: «به‌محض اینکه ستاد کرونا به‌صورت کتبی وضعیت را به ما اعلام کند در شهری که وضعیت قرمز اعلام شود امتحانات در آن شهر لغو یا به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.»

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، فرهاد گل‌محمدی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از وضعیت این شهر و نحوه برگزاری امتحانات سخن گفت. به گفته او استان کرمانشاه به‌عنوان یکی از استان‌های در وضعیت هشدار قرار دارد؛ بنابراین امتحانات در این استان قرار است به‌صورت حضوری برگزار شود.

گل‌محمدی در ابتدای سخنانش درخصوص کلاس‌های مجازی گفت: «در این مدت راه‌اندازی سیستم آموزش مجازی و فعال‌سازی آن به‌طور مستمر به‌گونه‌ای بوده که روزانه نزدیک به ۶۵۰ کلاس مجازی در این دانشگاه برگزار شد. در نخستین گام کلاس‌های حضوری را تعطیل کردیم و با تشکیل کمیته برگزاری کلاس‌های مجازی و راه‌اندازی این سیستم آموزشی و فعال‌سازی آن به‌طور مستمر روزانه نزدیک به ۶۵۰ کلاس مجازی در دانشگاه برگزار کردیم.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود: «در هفته نخست بعد از تعطیلات حدود ۴ هزار کلاس مجازی تشکیل شده و نزدیک به ۴۰درصد دانشجویان نیز در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند که با این اقدام و شیفت‌بندی کارکنان طبق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، حضور افراد در این واحد دانشگاهی به حداقل رسیده است.»

او در ادامه با بیان اینکه طبق بخشنامه، امتحانات به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: «به‌محض اینکه ستاد کرونا به‌صورت کتبی وضعیت را به ما اعلام کند در شهری که وضعیت قرمز اعلام شود امتحانات در آن شهر لغو یا به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با تاکید بر اینکه در شرایط عادی امتحانات حتما به‌صورت حضوری خواهد بود، اضافه کرد: «در تمام دانشگاه‌ها حتی دانشگاه‌های دولتی امتحانات به‌صورت حضوری است؛ اما اگر وضعیت استان کرمانشاه یا یکی از شهرهای آن قرمز اعلام شود امتحانات کنسل و به زمان دیگری موکول خواهد شد. امتحانات به‌صورت حضوری در شهرهای سفید برگزار می‌شود و برای شهرهای قرمز در زمان مناسب تصمیم‌گیری می‌کنیم.»

گل‌محمدی با بیان اینکه برگزاری امتحانات به‌صورت مجازی نیازمند زیرساخت‌های لازم است، اظهار کرد: «طبق بخشنامه سازمان امتحانات مجازی هم بعد از امتحانات حضوری خواهد بود. یعنی ابتدا باید یک‌ماه آزمون‌های حضوری برگزار شود و بعد از گذشت این یک‌ماه امتحانات مجازی در دستور کار قرار می‌گیرد.»

او درباره تمهیدات دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برای برگزاری امتحانات حضوری نیز توضیح داد: «امتحانات پایان ترم دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی با رعایت تمهیدات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد. پیش از این امتحانات در دو هفته و در دو دانشکده برگزار می‌شد اما در‌حال حاضر و با توجه به شیوع کرونا قرار است در چهار هفته و پنج دانشکده برگزار شود. کلاس‌ها آماده شده است و صندلی‌ها یک‌ونیم متر از هم فاصله دارند تا دانشجویان در زمان برگزاری آزمون با فاصله از یکدیگر باشند. همچنین بین هر آزمون فاصله در‌نظر گرفتیم تا در این زمان کلاس‌ها ضدعفونی شود. همچنین از فضاهای بیشتری استفاده خواهیم کرد تا دانشجویان در فاصله‌های بیشتری از هم قرار گیرند.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با تاکید بر اینکه پنج دانشکده درگیر امتحانات خواهند بود، گفت: «در هر کلاسی حداکثر 10 تا 12 صندلی چیده شده و در هر دانشکده تقریبا 150 نفر حضور خواهند داشت. بنابراین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهیم کرد و دانشجویان نگران این موضوع نباشند.»

گل‌محمدی در پایان گفت: «بسیاری از خانواده‌ها نگران هستند و ما این نگرانی را درک کرده و تلاش داریم تا امتحانات در بهترین شرایط و با رعایت بهترین پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. فعلا طبق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه باید حضوری برگزار شود، اما درصورت تصمیم‌گیری برای برگزاری به‌صورت مجازی از زیرساخت‌های واحد الکترونیک استفاده می‌کنیم. در این مدت حدود 60‌درصد دانشجویان در کلاس‌های حضوری شرکت کردند و این در‌حالی است که 95‌درصد کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد.»