تاریخ : Sat 30 May 2020 - 04:38
کد خبر : 41585
سرویس خبری : ورزش

مسئولیت اجتماعی برای بارسلونا مهم است

بارتومئو در گفت‌وگو با اسپورت کاتالونیا:

مسئولیت اجتماعی برای بارسلونا مهم است

مدیرعامل باشگاه بارسلونا اسپانیا در گفت‌وگو با اسپورت کاتالونیا تاکید کرد که باشگاه بزرگ اروپا نباید از این موضوع غافل باشد و در دل این بحران جهانی بارسلونا نیز به وظیفه خود به‌درستی عمل خواهد کرد. متن گفت‌وگوی اسپورت با بارتومئو را بخوانید.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مدیرعامل باشگاه بارسلونا اسپانیا در گفت‌وگو با اسپورت کاتالونیا تاکید کرد که باشگاه بزرگ اروپا نباید از این موضوع غافل باشد و در دل این بحران جهانی بارسلونا نیز به وظیفه خود به‌درستی عمل خواهد کرد. متن گفت‌وگوی اسپورت با بارتومئو را بخوانید.

      به‌عنوان مدیرعامل بارسلونا در بحران کنونی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

نمی‌خواهم به اقداماتی محلی یا در سطحی کوچک اشاره کنم، چراکه کمک به چند کلیسا یا چند انجمن خیریه چندان مهم نیست و ما در هفته‌های اول درگیر همین اتفاقات کوچک بودیم. بعد از مدتی متوجه شدیم این بحران ملی است که البته به یک بحران جهانی تبدیل شد. باشگاه بارسلونا نیز یک باشگاه محلی نیست، حتی در سطح ملی مسئولیت ندارد، بلکه آن را یک باشگاه جهانی می‌دانم و مسئولیت اجتماعی آن درقبال جهان خواهد بود. به‌همین دلیل با سازمان بهداشت جهانی همچنین یونیسف مذاکره شد. تا امروز بالغ بر 10میلیون یورو در این حوزه هزینه کرده‌ایم. حداقل ۵۰۰۰ بسته بهداشتی و غذایی بین مردم بندر بارسلونا پخش شده و البته این فرآیند با هماهنگی دولت و مسئولان بهداشتی صورت گرفته است.

      در شرایط بحرانی اقتصادی در باشگاه بودجه این اقدامات از چه محلی فراهم شده است؟

بخشی از آن مربوط می‌شود به خزانه باشگاه که با رای مثبت هیات‌امنا برداشته شده، اما بخش مهمی از آن توسط هواداران و بازیکنان و البته کادر اداری باشگاه فراهم شده است. در این مدت کوتاه اتفاقات انسانی بی‌نظیری رخ داده است. به‌عنوان مدیرعامل باشگاه حیرت‌زده شدم، درحالی‌که نمی‌دانستم چگونه حقوق کامل کارکنان باشگاه را واریز کنم، متوجه شدم همه آنها به‌صورت یکپارچه در دو ماه گذشته از ۳۰درصد حقوق خود صرف‌نظر کرده‌اند.
   

   آیا بارسلونا موافق آغاز هرچه سریع‌تر لالیگا است؟

بله، در این مسیر مشکلی دیده نمی‌شود. قرار است همه پروتکل‌ها اجرا شود. اگر دستورات بهداشتی جدی گرفته شوند، مشکلی پیش نخواهد آمد. مساله این است که نباید این بحران را بهانه کنیم و همه مشکلات را بر گردن فدراسیون فوتبال بیندازیم. باشگاه‌هایی که پیش از این مشکلات اقتصادی داشته‌اند، نباید همه ماجرا را به‌خاطر ویروس کرونا فریاد بزنند.
   

   از خریدهای جدید چه خبر؟

تابع دستورات مربیان و کادر فنی هستم و البته شرایط خاص و پیچیده است. قرار بر این است حداقل سه بازیکن بزرگ در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی به ما ملحق شوند، اما هرکدام از این سه بازیکن موضوع جداگانه‌ای است که بسیار پیچیده شده است. از طرفی نگران ازدست‌دادن چند بازیکن کلیدی هستیم که باید مراتب تمدید قرارداد آنها را فراهم کنیم و این آسان نیست.

      آیا مسی بارسلونا را ترک خواهد کرد؟

به‌هیچ عنوان این اتفاق رخ نخواهد داد. لیونل مسی بازیکن بارسلونا است و فوتبال حرفه‌ای خود را با لباس بارسلونا به پایان خواهد برد. در بارسلونا می‌ماند، حتی اگر ازلحاظ مالی او را مجاب نکنیم.
   

   برای بازی با اتلتیکو یک طرح ویژه دارید!

بله، همین‌طور است. قرار بر این شده بیش از ۱۵۰۰۰پیراهن بارسلونا به نفع مردم فقیر یا کسانی که به‌خاطر ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند، به فروش برسد. این ۱۵هزار پیراهن مخصوص دو جایگاه مهم استادیوم است که اگر هرکسی سر جای خود بنشیند، شعار «همه با هم کرونا را شکست می‌دهیم» نقش خواهد بست.

 *  مترجم:  بابک سرانی‌آذر