تاریخ : Wed 27 May 2020 - 10:18
کد خبر : 41478
سرویس خبری : ورزش

تیم ملی بدون بازیکنان مس و گیتی‌پسند استارت می‌زند/ برای جام ملت‌‌ها ۳ برنامه آماده کرده‌ایم

سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

تیم ملی بدون بازیکنان مس و گیتی‌پسند استارت می‌زند/ برای جام ملت‌‌ها ۳ برنامه آماده کرده‌ایم

تا سال آینده در شهریور، آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند و فروردین چندین فیفادی درپیش داریم که یکی از این فیفادی‌‌ها جام ملت‌های آسیا و یکی جام باشگاه‌‌های آسیا و یکی هم تورنمنت کاسپین است و باید برای سایر فیفادی‌‌ها برنامه‌ریزی به‌نحوی صورت پذیرد که بتوانیم بازیکنان را در شرایط ایده‌آل نگه داریم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، فوتسال هم مثل سایر رشته‌‌ها با تعلیق فعالیت‌‌ها مواجه شد و وضعیت لیگ، اردو و مسابقات تیم ملى نامشخص ماند. اخیرا جلسه‌اى در محل فدراسیون فوتبال با حضور بزرگان فوتسال برای مشخص شدن وضعیت فوتسال برگزار شد و طبعا‌ بخشی از آن به تیم ملی اختصاص داشت. به همین بهانه سراغ سرمربی تیم ملی فوتسال رفتیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سیدمحمد ناظم‌الشریعه را در ادامه می‌خوانید.

در جلسه چهارشنبه چه گذشت؟

از قبل یک جلسه تشکیل شده بود، با توجه به اینکه زمان بازی‌‌های جام‌جهانی مشخص نبود، مصوبات آن جلسه منوط شد به جلسه بعد از تعیین زمان مسابقات جام‌جهانی که پس از مشخص شدن زمان جام‌جهانی به دعوت سردبیرکل فدراسیون؛ نبی روز چهارشنبه جلسه‌ای با ریاست خودشان و با حضور تمامی دست‌اندرکاران فوتسال تشکیل شد. مساله مهم این بود که برای اولین‌بار برنامه‌ریزی خوبی انجام شد که لیگ سال آینده با برنامه‌‌های تیم ملی هماهنگ‌تر باشد. انصافا جابری رئیس سازمان لیگ فوتسال هم سنگ‌تمام گذاشت و اولین مصوبه هم براى اثبات همکارى سازمان لیگ و کادر مدیریت تیم ملى مقرر شد که نخست فینال عقب‌افتاده برگزار شود سپس با قدرت به تیم ملى بپردازیم.

این جلسه چه تاثیراتى بر تیم ملى خواهد گذاشت؟

قرار شد در ابتدا تکلیف فینال لیگ را مشخص کنیم تا بازیکنان کامل در اختیار کادرفنى قرار بگیرند. اگر بخواهیم تیم ملى را تقسیم کنیم، بازیکنان ملی‌پوش ما در سه گروه قرار می‌گیرند؛ گروه اول بازیکنانی هستند که در دو تیم فینالیست لیگ قرار دارند و درحال‌حاضر نمی‌توانیم کاری به آنها داشته باشیم و باید تا پایان فینال در اختیار باشگاه‌هایشان باشند، گروه دوم لژیونر‌ها هستند مثل حسین طیبی، سپهر محمدی و علی رفیعی و چند نفر دیگر که در باشگاه‌‌های خودشان به‌صورت حرفه‌‌ای تمرین می‌کنند. گروه سوم هم کسانی هستند که باشگاه‌‌های آنها تمرین ندارند و درحال‌حاضر تعطیل هستند و با آنها بیشتر در تماس هستیم که شرایط خودشان را آماده نگه دارند و با توجه به اینکه نمی‌خواهیم زمان را از دست بدهیم و جام ملت‌‌ها هم هنوز در ابهام است، دو اردوی متمرکز بدون بازیکنان مس و گیتی‌پسند برای بازیکنان جوان و آینده‌داری که سال گذشته شرایط خوبی داشته‌اند، برگزار خواهیم کرد.

بازیکنان تیم ملى براى جام ملت‌ها آماده‌اند؟

ان‌شاءالله شرایط بازیکنان را بیشتر زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد و تا آن‌موقع هم زمان دقیق جام ملت‌‌های آسیا مشخص خواهد شد، البته در جلسه چهارشنبه سه برنامه متفاوت برای ۳ تاریخ که امکان دارد جام ملت‌‌ها برگزار شود، ارائه کرده‌ایم، اولین برنامه برای مردادماه و دومین برنامه برای آذرماه و سومین برنامه هم برای اسفندماه است.

چه تدابیرى براى آمادگى بیشتر تیم ملى و داشتن لیگ پویاترى نسبت به قبل درنظر گرفته‌اید؟

با توجه به چنین شرایطی ما برنامه‌ریزی کردیم در سه برنامه متفاوت تیم ملی را به شرایط موردنظر برسانیم و در این بین، برنامه‌ریزی لیگ ما بسیار مهم است که با توجه به شرایط موجود در شهریورماه استارت بخورد، در این‌باره سه نکته مهم را لحاظ کرده‌ایم؛ اول اینکه لیگ با فاصله انجام بشود، به‌خاطر اینکه مشکلاتی برای باشگاه‌‌ها پیش نیاید و فشاری هم روی بازیکنان وارد نشود، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تمام این اتفاقات با زحمات جمعى اهالى فوتسال رخ می‌دهد تا ما بتوانیم برنامه خوبی برای تیم ملی به اجرا درآوریم. داشتن لیگ پویا و فعال منتج مى‌شود به یک تیم ملی خوب و یکدست با بازى‌هاى چشم‌نواز؛ درهمین‌راستا باید از تمام فیفادی‌هایمان به‌نحو احسن استفاده کنیم.

  و برای این فیفادى‌‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

تا سال آینده در شهریور، آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند و فروردین چندین فیفادی درپیش داریم که یکی از این فیفادی‌‌ها جام ملت‌های آسیا و یکی جام باشگاه‌‌های آسیا و یکی هم تورنمنت کاسپین است و باید برای سایر فیفادی‌‌ها برنامه‌ریزی به‌نحوی صورت پذیرد که بتوانیم بازیکنان را در شرایط ایده‌آل نگه داریم، خیلى امید داریم که بهترین عملکرد را داشته باشیم تا دل اهالى فوتسال را با نتایج درخشان شاد کنیم.

از کمیته استعدادیابی فوتسالیست‌هاى نخبه چه خبر؟

برای استعدادیابی یک پروتکل با وزارتخانه برای تمامی رشته‌‌ها پس از المپیک جوانان برنامه‌ریزی کردیم و در چندین مرحله بازی بازیکنان را زیرنظر قرار دادیم و اسامی حدود ۵۰ نفر را به وزارت ورزش ارسال کردیم که آنها زیرنظر باشند. از آنجا که پس از آن گروه استعدادیابی کلا تغییر کرد و ‌باید زیرنظر تیم ملی جوانان باشند، این استعدادیابی به آقای صانعی واگذار شد و ما دیگر پیگیری نکردیم ولی در تماس هستیم، ان‌شاءالله بازیکنان انتخابی به شرایط خوب برسند و بتوانند آینده فوتسال کشور را تضمین کنند.

 * نویسنده:  وحید سلیمانی، روزنامه‌نگار