تاریخ : Tue 26 May 2020 - 15:45
کد خبر : 41447
سرویس خبری : ورزش

آزمون: این پیشنهادها در رسانه‌هاست!

لورکوزن، تازه‌ترین مشتری سردار در رسانه‌های خارجی

آزمون: این پیشنهادها در رسانه‌هاست!

سردار آزمون گفت: درحال حاضر دو سال دیگر با زنیت قرارداد دارم و نمی‌توانم بدون هماهنگی این باشگاه چیزی در خصوص آینده بگویم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در روزها و ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر اخبار زیادی درباره علاقه‌مندی تیم‌های مختلف اروپایی به جذب سردار آزمون منتشر شده، اما درنهایت وی تاکید کرده که در جریان پیشنهادها نیست و در همه این سال‌ها نیز در لیگ روسیه مانده و تنها تیم‌های روسی‌اش را عوض کرده است. نام بردن از تیم‌های خواهان مهاجم ایرانی زنیت که در رسانه‌های خارجی به آنها اشاره شده، زمان‌بر است، با این‌حال اگر باز هم سردار را در لیگ روسیه دیدیم، نباید تعجب کنیم.

دیروز سایت ایتالیایی «areanapoli.it» گزارش داد باشگاه بایرلورکوزن نسبت‌به جذب آزمون علاقه‌مند است و البته اشاره کرد که در این مدت تیم‌هایی مثل ناپولی، وستهام، اورتون، آرسنال و لسترسیتی دنبال این مهاجم ایرانی بوده‌اند. براساس این گزارش باشگاه‌های آلمانی ازجمله بایرلورکوزن درحال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به آزمون هستند. در این گزارش همچنین ادعا شده که سردار نمی‌خواهد به سرنوشت بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، آندرانیک تیموریان، کریم باقری و اشکان دژاگه در فوتبال باشگاهی انگلیس دچار شود که شانس کمی برای بازی داشته‌اند و تقریبا همیشه نیمکت‌نشین بوده‌اند و در بوندس‌لیگا فضای بیشتری برای تحمیل خود به ترکیب اصلی خواهد داشت!

آزمون: قرارداد دارم، اما می‌خواهم چالش جدیدی را تجربه کنم

مهاجم ایرانی زنیت دیروز در گفت‌وگو با برنامه «ورزش و مردم» درخصوص آخرین وضعیت خود و البته شایعات متعدد درباره پیوستن به یک تیم بزرگ صحبت کرد و گفت: «این پیشنهادها را در رسانه‌ها می‌بینیم و این موضوع کار من را سخت می‌کند. دوست ندارم زیاد در رسانه‌ها روی من مانور بدهند. درحال حاضر با زنیت قرارداد دارم و ذهنم روی همکاری با این تیم است و نمی‌توانم با تیمی مذاکره کنم، اما دوست دارم در آینده اتفاقات خوبی برای من بیفتد. حدود هفت، هشت سال است در لیگ روسیه هستم و تجربیات خوبی کسب کردم، اما دوست دارم چالش جدیدی را مثل همه بازیکنان شروع کنم و امیدوارم این چالش زودتر شروع شود. درحال حاضر دو سال دیگر با زنیت قرارداد دارم و نمی‌توانم بدون هماهنگی این باشگاه چیزی در خصوص آینده بگویم.»

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود پدر او تمایلی به حضورش در لیگی خارج از روسیه ندارد، افزود: «هیچ‌کس در خصوص خانواده من چیزی نمی‌داند. رازهای خانوادگی ما هیچ‌وقت در رسانه‌ها نخواهد رفت. پدر من همیشه گفته است حرف آخر را در فوتبال خودم بزنم. درحال حاضر 26 ساله هستم و تصمیمات را خودم می‌گیرم. البته همیشه با خانواده مشورت می‌کنم، اما تصمیم آخر را خودم خواهم گرفت. زمانی که به زنیت آمدم نیز خودم تصمیم آخر را گرفتم.»

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان درخصوص حضور در زنیت روسیه و رقابت با مهاجم ملی‌پوش این تیم گفت: «قبل از حضور در زنیت به این موضوع فکر کردم. به خودم اطمینان داشتم و عاشق جنگیدن هستم و دوست ندارم در رقابت سالم شکست بخورم و خدا را شکر باوجود کار سخت توانستم نظر مربی را جلب کنم. در هیچ کجای روسیه و در هیچ تیمی تضمینی برای بازی کردن به شما داده نمی‌شود، مگر رئیس‌جمهور این کشور باشد.»

آزمون درخصوص اختلاف کیفیت عملکرد او در مسابقات باشگاه و بازی‌های ملی تصریح کرد: «من در گذشته در روبین کازان بازی می‌کردم که به‌دلیل کیفیت تیم مجبور به عملکرد دفاعی بودیم و این موضوع کار من را سخت می‌کرد. در جام‌جهانی نیز وقتی قرار بود دفاعی بازی کنیم و تا محوطه 18 قدم تیم خود بازگردم، کاری از من برنمی‌آمد. واقعا مردمی که از من انتقاد می‌کردند می‌توانند دو بار از محوطه 18 قدم تیم خود تا محوطه 18 قدم تیم حریف بروند و بیایند.»

وی خاطرنشان کرد: «مردم نمی‌دانند تاکتیک مربیان چه چیزی است، اما باز انتقاد می‌کنند. همیشه وقتی با خانواده درددل کرده‌ام، گفته‌ام عملکردم در تیم ملی را تحسین می‌کنم. درحال حاضر باوجود سن‌وسال کم در میان پنج گلزن برتر تیم ملی حضور دارم. در این میان برخی نیز حسودی می‌کنند. در بازی آخر تیم ملی با عراق واقعا نمی‌دانستم وظیفه من در زمین چه چیزی بود. وقتی با مربی خوب کار می‌کنید، وظایف شما مشخص است و می‌دانید چه کاری باید در زمین انجام بدهید، اما در بازی‌های آخر تیم ملی من وظایفم را نمی‌دانستم. همین موضوع باعث شد در بازی با عراق در دقیقه 70 درخواست تعویض کنم و فکر می‌کنم حق نیز با من بود. مسی و رونالدو نیستم که همه را دریبل کنم و گلزنی کنم و به‌تنهایی نیز نمی‌توانم کاری در زمین انجام بدهم.»

نویسنده : مسعود خاموشی ، روزنامه نگار