تاریخ : Wed 13 May 2020 - 11:42
کد خبر : 40973
سرویس خبری : ورزش

دوست ندارم روی کاغذ قهرمان لالیگا شویم

مدیرعامل پیشین بارسلونا در گفت‌وگو با آس اسپانیا:

دوست ندارم روی کاغذ قهرمان لالیگا شویم

می‌دانم که باید پیرو دستور دانشمندان باشیم و نمی‌خواهم کورکورانه نظر بدهم، اما به‌نظر من با مدیریت صحیح مشکلی ایجاد نخواهد شد. به‌عنوان یک بارسایی دوست ندارم روی کاغذ قهرمان لالیگا بشویم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، شایعه لغو مسابقات و تعیین قهرمان لالیگا توسط فدراسیون فوتبال اسپانیا در رسانه‌های این کشور مطرح شده است، اما مدیرعامل پیشین باشگاه بارسلونا در مصاحبه‌ای مشترک با TV3 و آس اسپانیا این اتفاق را مایه شرمساری و فاجعه‌بار خواند و گفت: «به‌عنوان یک بارسایی دوست ندارم روی کاغذ قهرمان لالیگا بشویم!» متن گفت‌وگوی آس با خوان لاپورتا را در ادامه می‌خوانید.

      مشکل بزرگ امروز بارسلونا از دید شما چیست؟

به‌عقیده من مشکل اصلی بارسلونا شخص بارتومئو است و ایشان با رفتن خود این باشگاه را نجات خواهد داد؛ امروز مشکل اصلی مشکل مالی است و البته چهره بارسلونا به‌شدت تخریب شده و آبرو برای تیم باقی نمانده است، بارتومئو باید شرم کند، باید از میلیون‌ها هوادار بارسلونا عذرخواهی کند، اما درکمال وقاحت پشت تریبون می‌آید و می‌گوید: «اوضاع تحت کنترل است!»

    درواقع به ماجراهای مالی اشاره دارید و فسادی که البته هنوز ثابت نشده است!

دیگر چه‌چیزی باید ثابت شود؟ مدیر بخش مالی فراری شده، حسابدار ارشد باشگاه استعفا داده و درحال پناهنده شدن به بلژیک دستگیر شده است، دیگر چه اتفاقی باید رخ بدهد تا هواداران کوه خشم باشند؟ در زمان مدیریت من اگر برای یک کالا دو فاکتور یکی صد هزار یورو و دیگری یک میلیون یورو برای یک جنس صادر می‌شد، چه اتفاقی رخ می‌داد؟

  اگر قرار باشد لالیگا بعد از دو یا سه هفته دوباره تعطیل شود، آیا راضی هستید بارسلونا روی کاغذ قهرمان اعلام شود؟

این بدترین اتفاق ممکن است و امیدوارم چنین حادثه‌ای یا شاید فاجعه‌ای رخ ندهد. اگر مثل آلمان همه پروتکل‌ها رعایت شود نباید مشکل خاصی ایجاد شود، می‌دانم که باید پیرو دستور دانشمندان باشیم و نمی‌خواهم کورکورانه نظر بدهم، اما به‌نظر من با مدیریت صحیح مشکلی ایجاد نخواهد شد. به‌عنوان یک بارسایی دوست ندارم روی کاغذ قهرمان لالیگا بشویم.

برای انتخابات آینده آماده هستید؟

تمام تلاش خود را خواهم کرد و این روزها سرگرم تشکیل یک تیم حرفه‌ای هستم، کارکنان باشگاه اخراج نخواهند شد، اما من هم تیم خود را دارم و درصورت پیروزی در این انتخابات، با تک‌تک افراد فاسد در این مجموعه برخورد جدی خواهم کرد.

   آیا بازگشت گواردیولا به بارسلونا، درصورت پیروزی شما در انتخابات، قطعی است؟

او این قول را به من داده است، اما به‌هرحال حق دارد که مستقل و آزاد برای آینده خود تصمیم بگیرد. آرزوی من این است که پپ، سرمربی تیمی باشد که عطش داشتن او را دارد.

 * نویسنده:  مترجم: بابک سرانی‌آذر