تاریخ : Thu 07 May 2020 - 23:12
کد خبر : 40719
سرویس خبری : دانشگاه

جزئیات ویژگی‌های سامانه جدید آموزش مجازی دانشگاه آزاد

در گفت‌وگو با «فرهیختگان» عنوان شد

جزئیات ویژگی‌های سامانه جدید آموزش مجازی دانشگاه آزاد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: سامانه‌ جدید دان علاوه بر قابلیت ثبت حضور دانشجویان دارای قابلیت نمایش اطلاعاتی همچون مدت زمانی که دانشجو وارد سامانه شده و کلاس‌های ضبط شده را دیده نیز دارد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، همتی رییس شورای مجازی دانشگاه آزاد در مصاحبه با نیمکت خبر گفت: بنا به دستور دکتر طهرانچی مبنی بر راه اندازی دانشگاه هوشمند مجازی، دانشگاه آزاد اسلامی برآن شد تا سامانه تحت عنوان «دان یا دانان» را  ابتدا برای دانشجویان واحد تهران مرکزی سپس تا پایان‌ترم جاری برای تمام واحدهای استان تهران فعال و اجرایی کند.

ویژگی های جدید سامانه دان

همتی با اشاره به اینکه سامانه دان نیازی به نصب نرم افزار های کمکی برای حضور در کلاس ندارد گفت: در این سامانه اساتید می توانند تصویر نمایشگر خود را نیز از طریق (share desktop) با دانشجویان به اشتراک بگذارند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد افزود: باتوجه به ظرفیت و زیرساخته سامانه‌ جدید، آموزش مجازی تا ابتدای سال تحصیلی 1399_1400 سرویس های جدیدی به این سامانه اضافه خواهد شد و این موجب مدیریت بهتر دانشگاه توسط مدیران می شود.

همتی در پاسخ به سوال نیمکت خبر مبنی بر برگزاری امتحانات بصورت حضوری یا غیر حضوری گفت: تصمیم گیری نهایی در مورد نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد بر عهده شورای آموزشی دانشگاه است؛ بناست تا ۱۰ روز آینده تصمیم گیری نهایی به اطلاع دانشجویان برسد.

همتی خاطرنشان کرد: سامانه‌ی جدید علاوه بر قابلیت ثبت حضور دانشجویان دارای قابلیت نمایش اطلاعاتی همچون مدت زمانی که دانشجو وارد سامانه شده و کلاس‌های ضبط شده را دیده نیز دارد.

علت عدم نمایش فیلم های ضبط شده در سامانه مجازی

کشاورزی رییس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علت عدم نمایش فایل های ضبط شده دلایل متفاوتی دارد، ممکن است اینترنت استاد هنگام برگذاری کلاس ضعیف باشد و همین موجب کاهش کیفیت کلاس های ضبط شده و بریدگی صدا شود و مشکل از سرورهای ما نیست ما برای رفع این مشکل فایل ها را در LMS آپلود می کنیم و همچنین امکان آپلود فایل های بیشتر از یک meg هم وجود دارد.

دانشجویان نگران احراز هویت در سامانه دانان نباشند

گودرزی رییس فناوری استان تهران در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه تکلیف دانشجویانی که به هر دلیلی شماره آنها تغییر کرده و شنبه نمی توانند وارد سایت شوند چیست، گفت: امروز در شورای IT این موضوع مطرح شد و قرار بر این شد که اطلاعات فعلی دانشجویان را برای پشتیبان ها ارسال کنیم و همچنین ۲۸ پشتیبان نیز به همین منظور قرار دادیم تا مشکلات دانشجویان را ظرف یک ساعت نهایتا حل کنند و نهایتا تا سه شنبه کلیه مشکلات احتمالی حل خواهد شد.