تاریخ : Fri 01 May 2020 - 23:55
کد خبر : 40454
سرویس خبری : جهان شهر

صبر در برابر فساد و اشغالگری حرام است

سید حسن نصرالله:

صبر در برابر فساد و اشغالگری حرام است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان بر حرام بودن صبر در برابر فساد و اشغالگری تأکید کرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سید حسن نصرالله در سخنانی که جمعه شب از شبکه خبری المنار پخش شد با بزرگداشت روز جهانی کارگر گفت: این روز را به همه کارگران تبریک می گویم و قدردانی و احترام خود را نسبت به آنان ابراز می دارم.

دبیرکل حزب‌الله با برشمردن ویژگی های صبر و نشانه‌های آن در مومنان خاطرنشان کرد که صبر از بزرگترین فضایل نزد پروردگار است و خداوند صابران را دوست دارد.

وی گفت که صبر باید در تمامی مراحل زندگی جاری بوده و انسان باید در برابر مصائب، بیماری، جنگ، در زندگی شخصی خود همواره صبور و بردبار باشد. در روز قیامت نیز برای صبر و بردباری ثواب بسیاری در نظر گرفته شده و خداوند صابران را به بهشت و رستگاری بزرگ بشارت داده است.

دبیر کل حزب الله  لبنان در عین حال خاطرنشان کرد که صبر در برابر منکر و اشغالگری جایز نیست.‌

وی افزود: خداوند صابران را دوست دارد و می فرماید من در کنار شما و یار یاورتان هستم. باید بدانیم که برای صبر اجر و پاداش عظیمی در روز قیامت است. خداوند صابران را به بهشت و پیروزی وعده داده است. ‌

سید حسن نصرالله هدایت الهی، پیروزی، امنیت و آرامش، فرو نشاندن خشم و نظایر آن را از برکات صبر دانست و گفت: نداشتن صبر و خشم نتایجی مانند شکست، فروپاشی کشور و جامعه و امثال آن را دارد.

وی در باره فضیلت ماه مبارک رمضان نیز گفت که صبر نزد خداوند امری ستایش شده است و خداوند صبر و بردباری در مومنان و مجاهدان را می ستاید و این نشان می دهد که صبر نزد پروردگار امری ستودنی است.

دبیرکل حزب الله با یادآوری تاثیر روحی و روانی ماه مبارک رمضان گفت که رمضان ماه تمرین صبر و بردباری است و انسان به این تمرین نیاز دارد.

وی افزود: ما باید صبر پیشه کنیم زیرا خداوند صابران را دوست دارد و از این رو ما باید بخاطر خداوند مشکلات را تحمل کنیم. دبیرکل حزب الله همچنین گفت بالاترین چیز این است که انسان از نظر روحی و ذهنی به این برداشت برسد که خداوند همواره با اوست.‌