تاریخ : Wed 29 Apr 2020 - 11:58
کد خبر : 40290
سرویس خبری : دانشگاه

2 سال تلاش جنبش دانشجویی برای مطالبات کارگری

«فرهیختگان» به بهانه روز کارگر گزارش می‌دهد

2 سال تلاش جنبش دانشجویی برای مطالبات کارگری

حضور در میان کارگران معترض هفت تپه، هپکو اراک و ماشین سازی تبریز و حتی دادن تریبون به کارگران در برنامه‌های دانشجویی بخشی از تلاش‌های تشکل‌های دانشجویی در جهت تحقق مطالبات کارگران بوده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، روی کار آمدن دولت لیبرالی طبیعتا در حوزه عدالت اجتماعی باگ هایی ایجاد می کند که بخشی از اثرات آن در جامعه کارگری دیده می شود. در سالهای گذشته کم نبوده مشکلات عدیده ای که برای کارگران ایجاد شده؛ از خصوصی سازی های رانتی تا مشکلات حقوقی که در بستر نبود رسانه، مطالبات آن ها را به محاق برده است. اما در دو سال گذشته برخی تشکل های دانشجویی از لاک برنامه های سالنی خارج شدند و در کنار کارگران تلاش کردند اولا صدای آنها باشند و همچنین در جهت تحقق مطالبات آنها تلاش کنند.

حضور در میان کارگران معترض هفت تپه، هپکو اراک و ماشین سازی تبریز و حتی دادن تریبون به کارگران در برنامه های دانشجویی از جمله روز دانشجو بخشی از این تلاش ها بوده که در ذیل ویدئوهایی از آن را خواهید دید.

همچنین روزنامه «فرهیختگان» به بهانه روز کارگر، پرونده ورود جنبش دانشجویی به بحران‌های کارگران را به قلم محمدامین سلیمی سردبیر خبرگزاری دانشجو بررسی کرده است. می توانید متن کامل گزارش را که برای «فرهیختگان» نوشته از اینجا بخوانید.