تاریخ : Mon 27 Apr 2020 - 20:14
کد خبر : 40196
سرویس خبری : سیاست

ربیعی: حتی یک سنت هم گم نشده! / رئیسی: گزارش دیوان محاسبات اشتباه نیست

سرنوشت ۵ میلیارد دلار ارز جهانگیری همچنان در ابهام

ربیعی: حتی یک سنت هم گم نشده! / رئیسی: گزارش دیوان محاسبات اشتباه نیست

ابهام ها همچنان پیرامون ۴.۸ میلیارد دلار ارز موسوم به دلار ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، اظهارات رئیس دیوان محاسبات در مجلس که گفته بود از ۳۱ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی که سال ۹۷ به واردکنندگان داده شده، به ازای ۴.۸ میلیارد دلار آن هیچ کالایی وارد کشور نشده، باعث ایجاد یک بحث پردامنه در میان مسئولان و رسانه‌ها شده است.  با گذشت چندین خفته ابهام ها همچنان پیرامون ۴.۸ میلیارد دلار ارز موسوم به دلار ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد.

هفته گذشته روحانی رئیس جمهور گفته بود که آن کسی که این گزارش را نوشته اشتباه کرده و عذرخواهی کرده است. او در جلسه هیات دولت گفت: حالا بنده‌ خدایی آمده گزارشی بدهد یک اشتباهی کرده حالا اشتباه او را بگیریم و تکرار کنیم و به این دستگاه بگوییم تو دنبال کن، به آن دستگاه بگوییم تو دنبال کن، خودِ مولف فهمیده اشتباه کرده و آمده عذرخواهی کرده است.

ربیعی سخنگوی دولت هم امروز گفت: پس از قرائت این گزارش در مجلس، برخی از خبرگزاری‌های داخلی و بخصوص رسانه‌های خارجی جوی راه انداختند که یک عدد بزرگی پول گم شده درحالی‌که رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد که چنین مسئله‌ای را در گزارش خود مطرح نکرده و البته برخی از رسانه‌های داخلی هم به شدت به این موضوع دامن زدند.

ربیعی تاکید کرد: دولت از یک سنت این پول هم نمی گذرد و هیچ پولی گم نشده!

اما اینها در حالی است که ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه امروز گفت: هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده بلکه بر اتقان گزارش تاکید هم شده است.‌ (اینجا)