تاریخ : Mon 27 Apr 2020 - 01:53
کد خبر : 40134
سرویس خبری : ورزش

باشگاه‌های لیگ برتری به دنبال لغو لیگ!

باشگاه‌های لیگ برتری به دنبال لغو لیگ!

در این شرایط و با توجه به دو دستگی به‌وجود آمده بین باشگاه‌ها برای ادامه یا لغو بازی‌های لیگ، باید دید در نهایت چه تصمیمی از سوی مسئولان سازمان لیگ گرفته خواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در حالی که حدود دو ماه از تعطیلی مسابقات لیگ برتر می‌گذرد، در روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی‌بر شروع مجدد مسابقات از ماه آینده به‌گوش می‌رسد. در همین زمینه نیز قرار است به‌زودی سازمان لیگ جلسه‌ای تشکیل دهد و تاریخ جدید از سرگیری بازی‌ها به‌طور رسمی اعلام شود. در این وضعیت اما شنیده می‌شود چند باشگاه لیگ برتری در اقدامی هماهنگ نامه‌ای به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارسال کرده و خواستار تعطیلی کامل و نیمه‌تمام ماندن فصل جاری لیگ برتر شدند. طبق گزارشی که تسنیم منتشر کرده تراکتور، گل‌گهر، ماشین‌سازی، نساجی و چند باشگاه دیگر ازجمله باشگاه‌هایی هستند که درخواست خود را به سازمان لیگ ارسال کرده و منتظر تصمیم مسئولان مانده‌اند. در این شرایط و با توجه به دو دستگی به‌وجود آمده بین باشگاه‌ها برای ادامه یا لغو بازی‌های لیگ، باید دید در نهایت چه تصمیمی از سوی مسئولان سازمان لیگ گرفته خواهد شد.

مدیر نساجی: نامه زدیم که لیگ تعطیل شود

ایزد سیف‌الله‌پور، مدیر تیم فوتبال نساجی در این خصوص به تسنیم گفت: «لحظه‌شماری می‌کنیم تا وضعیت لیگ مشخص شود. یک‌سری از باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند بازی‌ها به طور کامل تعطیل شود که ما هم موافق آن هستیم. الان سه ماه است مسابقات تعطیل شده و از نظر ما شروع مجدد بازی‌ها درست نیست. اعتقاد من این است که فصل جاری لیگ برتر باید تعطیل شود و برای فصل بعد برنامه‌ریزی کنیم. در هر صورت فعلا به روش آنلاین تمرینات‌مان را انجام می‌دهیم، اما همان‌طور که می‌دانید این روش جایگزین خوبی برای تمرین گروهی نیست. برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر واقعا ظلم است. شما تصور کنید بازی در آبادان یا قائمشهر بدون تماشاگر باشد، این واقعا ظلم است. به‌هرحال همان‌طور که گفتم ما دوست داریم اگر بازی‌ها برگزار می‌شود با حضور تماشاگران باشد. ما در این خصوص نامه زدیم و گفته‌ایم اگر می‌خواهند لیگ را فشرده و بدون تماشاگر برگزار کنند، بهتر است لیگ را نیمه‌تمام به‌پایان برسانند اما اگر در شرایط نرمال و با حضور تماشاگران برگزار شود ما هم تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم.»

سازمان لیگ: نامه‌ای نرسیده است!

سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در این‌باره اظهار داشت: «فعلا نامه‌ای از هیچ باشگاهی به‌دست شخص من نرسیده، اما اگر این نامه وصول شود، هیات‌رئیسه سازمان لیگ باید آن را بررسی و تصمیم‌گیری کند. درواقع من تصمیم گیرنده نیستم.» سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص  اینکه گفته می‌شود به باشگاه‌ها اعلام شده برای شروع تمرینات آماده باشند، گفت: «خیر به هیچ‌وجه چنین چیزی صحت ندارد. سازمان لیگ در این زمینه مسئولیت قانونی ندارد و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیرنده است. اکنون ما هم مثل همه منتظر تصمیم این ستاد هستیم.»