تاریخ : Wed 22 Apr 2020 - 21:25
کد خبر : 39933
سرویس خبری : دانشگاه

بررسی 18 چالش راهبردی و رفتاری در دوران پساکرونا

بررسی 18 چالش راهبردی و رفتاری در دوران پساکرونا

فعالیت‏‌ها و اقدامات انجام شده‏ این کارگروه در خصوص چالش‏‌ها و راهبردهای پساکرونا در سه سطح کلان، میانه و خرد دسته‌‏بندی شد که در کل 18 موضوع اساسی به تصویب کارگروه رسید.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محسن جدیدی، مدیر دفتر مطالعات، برنامه‏ریزی و تعالی علوم رفتاری معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره فعالیت‌های این دفتر در حوزه حکمرانی دوران پساکرونا اظهارکرد: «چالش‏های زندگی بشر می‏تواند بر روی پیوستاری از انواع بلایای طبیعی تا مسائل کوچک فردی گسترده باشد. در طول قرن گذشته با ظهور پیشرفت‏‌های صنعتی و علمی، دامنه‏ چالش‏‌هایی که زندگی انسان را به‌خطر انداخته‏اند، از قالب طبیعی به قالب تصنعی تغییر ماهیت داشته‏ و از آن جمله می‏‌توان به بیماری‏های زیستی نوظهور اشاره کرد.»

وی افزود: «طی دو ماه گذشته جهان با پدیده‏ منحوسی به نام ویروس کرونا روبه‌رو شده است که باعث شده تمام سازمان‏دهی‏‌های راهبردی و روانی- اجتماعی کشورها تحت‌تأثیر قرار بگیرد. صرف‏نظر از این‏که شیوع این ویروس تعمدا یا سهوا بوده باشد، اکنون می‏طلبد که متخصصان حوزه ‏های مختلف علمی و نخبگان برای مدیریت، مهار، برون‏رفت و همچنین چالش‏های پساکرونا به اندیشه‏ورزی و سیاستگذاری مناسب اقدام کنند.»

مدیر دفتر مطالعات، برنامه‏ریزی و تعالی علوم رفتاری ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی حسب جایگاه ملی خود نیز پس از ابلاغ بخشنامه‌ کرونا توسط دکتر محمدمهدی طهرانچی، فعالیت خود را در سطح ملی آغاز کرد. معاونت علوم‌انسانی و هنر نیز این وظیفه‏ خطیر را به مرکز مطالعات، برنامه‌‏ریزی و تعالی علوم‌انسانی و هنر سپرد. در این مرکز با توجه به پتانسیل بسیار بالا و قوی هر یک از دفاتر زیرمجموعه کارگروه‏‌های چابک و تخصصی با همکاری اعضای هیات علمی سراسر کشور به‌سرعت فعال شده و برای چالش‏‌های پسا‌کرونا رویکرد سیاستگذارانه‏ علمی را اتخاذ کردند.»

وی تصریح کرد: «دفتر مطالعات، برنامه‏‌ریزی و تعالی علوم‌رفتاری نیز با توجه به ماموریت‏‌ها و اهداف سازمانی خود، کارگروه تخصصی ویژه‏‌ای را با همکاری استادان نخبه‏ سراسر کشور تشکیل داد و فعالیت‏‌های خود را به‌‏صورت جدی و منظم شروع کرد. فعالیت‏‌ها و اقدامات انجام شده‏ این کارگروه در خصوص چالش‏‌ها و راهبردهای پساکرونا در سه سطح کلان، میانه و خرد دسته‌‏بندی شد که در کل 18 موضوع اساسی به تصویب کارگروه رسید؛ همچنین موضوعات برای تدوین گزارش‏‌های سیاستگذارانه به هر یک از اعضای پیشنهاددهنده محول شد.»