تاریخ : Thu 16 Apr 2020 - 01:27
کد خبر : 39574
سرویس خبری : ورزش

ایجنت ایتالیایی: پدر آزمون خواست برای سردار در لیگ برتر تیم پیدا کنم

گزارش «فرهیختگان» از کاهش قیمت مهاجم ایرانی زنیت و چرخش از ایتالیا به انگلیس

ایجنت ایتالیایی: پدر آزمون خواست برای سردار در لیگ برتر تیم پیدا کنم

آزمون به‌جای حضور در لیگ ایتالیا راهی انگلیس شود تا بازی در این لیگ سخت و پرقدرت را تجربه کند. البته با توجه به تجربه جهانبخش بعید است مهاجم تیم‌ملی به‌راحتی چنین تغییری را قبول کند

واتفورد برای جذب جهانبخش متقاعد شد اما لحظه آخر انصراف داد

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، داستان انتقال سردار آزمون از زنیت روسیه به ناپولی ایتالیا همچنان ادامه دارد و هر روز شایعات جدیدی در این‌باره مطرح می‌شود. در ابتدا به‌نظر می‌رسید این جابه‌جایی در مراحل پایانی قرار دارد و رسانه‌های روسی با قطعیت درباره حضور مهاجم ایرانی زنیت در سری A صحبت می‌کردند. با این حال در روزهای اخیر اخبار منتشرشده بیشتر بر عدم تمایل زنیت برای فروش آزمون حکایت دارد. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل آن شیوع کرونا و کاهش قیمت بازیکنان است که باعث شده زنیت فعلا عجله‌ای برای جدایی ستاره این فصل تیمش نداشته باشد و منتظر بماند تا اوضاع بهتر شود.

 ایجنت ایتالیایی: کرونا قیمت سردار را کاهش داد

در این شرایط ویچنزو مورابیتو، یکی از کارگزاران و مدیربرنامه‌های فوتبال ایتالیا درباره شرایط سردار آزمون و احتمال حضور این بازیکن در ناپولی با رادیو «مارته» گفت‌وگو کرده است. مورابیتو که در یکی از آژانس‌های انتقال بازیکن مشغول به‌کار است با اشاره به این نکته که در تلاش است آزمون را به باشگاهی در لیگ برتر انگلیس ببرد، می‌گوید: «ناپولی در حال حاضر به خرید این بازیکن چندان نزدیک نیست مگر اینکه در این مدت پیشنهادی جدی و واقعی ارائه دهد. جدا از ناپولی، سردار آزمون بازیکنی است که در بازار نقل‌وانتقالات تیم‌های زیادی خواهانش هستند. او بازیکنی است که ضربات بسیار خوبی به توپ می‌زند، در 25 سالگی قرار دارد و بسیار جوان است. مهارت خاص و فوق‌العاده‌ای ندارد اما ترکیبی از بازیکنان سرعتی و تکنیکی است که او را در موقعیت خوبی قرار داده است. او به‌راحتی می‌تواند به یکی از پنج تیم برتر فوتبال ایتالیا ملحق شود و توانایی بالایی دارد. پدرش به من گفت او تا سال 2022 با زنیت قرارداد دارد. انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن جهش ناگهانی در قیمت بازیکنان ایجاد کرد اما پس از خاتمه بحران کرونا وضعیت نقل‌وانتقالات فوتبال دیگر مثل گذشته نخواهد بود و مسلما با افت قیمت بازیکنان روبه‌رو خواهیم شد. قبل از شیوع کووید-19 سردار آزمون حداقل 25 میلیون یورو قیمت داشت اما در شرایط کنونی فکر می‌کنم انتقالش با قیمتی حدود 15 میلیون یورو انجام شود. درمجموع معامله‌کردن با زنیت کار آسانی نیست و معمولا پروسه انتقال بازیکن در این باشگاه چندماه طول می‌کشد.»

 در مسیر جهانبخش

مورابیتو که پیش از انتقال علیرضا جهانبخش به برایتون تلاش‌هایی برای انتقال این وینگر ایرانی به لیگ جزیره انجام داده بود، ادامه می‌دهد: «من در این مدت ارتباطی با ناپولی نداشته‌ام اما نمی‌توانم این احتمال را رد کنم که شاید نمایندگان باشگاه با وکلایی که از سوی پدر آزمون برای انتقال این بازیکن تعیین شده‌اند، تماس‌هایی داشته‌اند. خود او از من خواست در این زمینه فعالیت‌هایی انجام دهم و شاید از طریق کانال‌های دیگری نیز مذاکراتش را با افراد مختلف انجام بدهد. او (پدر سردار) می‌خواست ما همان مسیری که درباره علیرضا جهانبخش، دیگر ملی‌پوش ایرانی انجام دادیم را برای آزمون نیز انجام دهیم. شاید به‌زودی چند باشگاه ایتالیایی هم به ما مراجعه کنند اما فعلا هیچ مذاکره‌ای با آنها نداشته‌ایم. معمولا شرایط چنین بازیکنانی کمی متفاوت است چون شناخت زیادی از فوتبال کشورهایشان وجود ندارد. مثلا در قضیه جهانبخش ما با جینو پوزو، مالک باشگاه واتفورد مذاکرات خوبی انجام دادیم و او تقریبا متقاعد شده بود که این بازیکن را بخرد اما در آخرین دقایق منصرف شد و شاید مشاورانش نظر او را تغییر دادند.»

با این اوصاف شاید آزمون به‌جای حضور در لیگ ایتالیا راهی انگلیس شود تا بازی در این لیگ سخت و پرقدرت را تجربه کند. البته با توجه به تجربه جهانبخش بعید است مهاجم تیم‌ملی به‌راحتی چنین تغییری را قبول کند و مسلما نسبت به دوران حضور در لیگ روسیه کار به‌مراتب دشوارتری پیش‌رو خواهد داشت.

* نویسنده: سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار