تاریخ : Tue 14 Apr 2020 - 20:25
کد خبر : 39564
سرویس خبری : جامعه

مرثیه‌ای برای کودکانی که حتی اسم آموزش مجازی را هم نشنیده‌اند

مرثیه‌ای برای کودکانی که حتی اسم آموزش مجازی را هم نشنیده‌اند

فاطمه اینجا همه از اموزش مجازی حرف میزنند. همه که می‌گویم واقعا همه ها. من همش فکرم به این است که این روزها چه میکنی تو. کسی حواسش به تو هست؟ اسمت در لیست اینها هست؟

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سیامک شادکام نوشت:

سلام فاطمه

بعید میدانم مرا یادت باشد اما من تو را خوب یادم هست. مرداد سال ۸۷ بود با چندتا از بچه های دانشگاه سمنان آمدیم بیرجند و سربیشه. گمانم ۴ سال بیشتر نداشتی. اما خب سن که عدد نیست. اینرا زنان شهری می‌گویند برای اینکه سنشان را پنهان کنند اما خب برای تو واقعا سن عدد نبود که اندازه خیلی از همان زنان شهری تجربه داشتی و بیشتر از آن درد‌... یادت هست که با مادرت امدی جلوی درب محل اسکان ما. شب بود و ما هم مشغول والیبال بازی کردن‌. صحبت کردین که وضعیت خانه‌تان چقدر خراب است و یادم هست مادرت میگفت ام اس شدید دارد و پدر هم نداشتی. هنوز آن نگاه معصومانه‌ات را به خاطر دارم. قرار شد بچه ها یکی از پروژه ها رو اختصاص بدن به منزل شما. قرار نبود ویلا درست کنیم برایتان. اما قرار بود حداقل یک توالت برایتان درست کنیم. مادرت میگفت دخترم( تو را میگفت) دارد بزرگ می‌شود... ‌حالا فاطمه ۱۵ ساله با روزگار چه می‌کند؟ راستی چیزی از کرونا شنید‌ه‌ای؟ فهمیدی که جهان را بهم ریخته؟ بعید می‌دانم حریف تو شده باشد و جهانت را بهم ریخته باشد. راستی بالاخره تلویزیون خریدید؟ اخبار را گوش می‌دهی؟ شبکه اموزش چطور؟ چیزی راجعه به اموزش مجازی شنیده‌ای؟ شنید‌ه‌ای که معلم آن سر کشور درست می‌دهد و دانش اموز این سر کشور گوش می‌دهد و قهوه و میوه‌اش را میخورد و همه حواسش به ps زیر میز است که امروز کدام تیم را انتخاب کند و لیونل مسی را چطوری ارنج کند... ای بابا ببخشید حتما می‌گویی اینها که گفتی یعنی چه????
می‌بینی حتی من نوشتنم هم فرق کرده و از این شکلکها میزارم.

فاطمه از شاد چیزی شنیدی؟ همان اموزش مجازی است که الان درگیرن بچه های شهری با آنو

فاطمه می‌دانی همین شاد بهانه‌ای شده تا خیلی‌ها تبلت به روز بخرن و گوشیشان را عوض کنن؟ میدانی بچه های هم سن تو الان تبلت و موبایل چند میلیونی دست گرفته اند و به پدر و مادرشان گفته‌اند بدون آن نمیتوانند درس بخواند؟ فاطمه اینجا همه از اموزش مجازی حرف میزنند. همه که می‌گویم واقعا همه ها. من همش فکرم به این است که این روزها چه میکنی تو. کسی حواسش به تو هست؟ اسمت در لیست اینها هست؟ زمانه‌ات چه گونه میگذرد؟ دبی قرنطینه است اینجا بنده خداها خانواده ها برای خرید تبلت باید چند میلیون بیشتر بدهند راستی مادرت لنگ چند هزار تومان بود برود دکتر پیدا کرد؟ یادم هست که دکترها گفتند اگر درمان نشود از کار میوفتد در آینده. فاطمه دغدغه های ما راشنیدی آیا فهمیدی چه میگویم؟ از دغدغه هایت نگو ما هم نمیفهمیمو