تاریخ : Sat 11 Apr 2020 - 20:15
کد خبر : 39411
سرویس خبری : دانشگاه

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان امیرکبیر به حوزه ساخت دستگاه اکسیژن مصنوعی

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان امیرکبیر به حوزه ساخت دستگاه اکسیژن مصنوعی

رئیس دانشگاه امیرکبیرگفت: شرکت های دانش بنیانی که در دانشگاه مستقر هستند طرح های بسیار خوبی را در حوزه تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستگاه های اکسیژن مصنوعی و ... را عملیاتی کرده اند که در حال جمع بندی همه آنها هستیم و قطعا به زودی گزارش آن را ارائه خواهیم کرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با «فرهیختگان» درباره ورود این دانشگاه به بیماری کرونا گفت: با توجه به اینکه ما پیش تر با وزارت بهداشت همکاری داشتیم و حتی با برخی دانشگاه های علوم پزشکی مانند شهید بهشتی  و تهران تفاهم نامه های همکاری نیز داریم، طبیعی است که در این حوزه نیز ورود کرده ایم و حتی برخی اساتید ما پیشنهاداتی را ارائه داده و بودجه هایی را نیز برای عملیاتی کردن ایده هایشان در اختیارشان گذاشته ایم.

او ادامه داد: دانشکده مهندسی علوم پزشکی ما در زمینه مقابله با کرونا اقداماتی را انجام داده و از طرف دیگر شرکت های دانش بنیانی که در دانشگاه مستقر هستند نیز طرح های بسیار خوبی را در حوزه تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستگاه های اکسیژن مصنوعی و ... را عملیاتی کرده اند که در حال جمع بندی همه آنها هستیم و قطعا به زودی گزارش آن را ارائه خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه دانشکده مهندسی پزشکی ما در این زمینه پیشرو بوده است، گفت: البته دانشکده های برق، کامپیوتر، شیمی و ... نیز در حوزه کرونا اقداماتی را انجام داده اند اما با توجه به وظیفه دانشکده مهندسی پزشکی طبیعی است که این دانشکده اقدامات خاص به خودش را دارد.