تاریخ : Sat 11 Apr 2020 - 16:54
کد خبر : 39354
سرویس خبری : ورزش

استوکس در بین 5 مهاجم برتر 50 سال اخیر هیبرنیان

استوکس در بین 5 مهاجم برتر 50 سال اخیر هیبرنیان

روزنامه ادینبورو نیوز اقدام به انتخاب بهترین بازیکنان 50 سال اخیر باشگاه هیبرنیان اسکاتلند کرده است. در میان این مهاجمان نام آنتونی استوکس، مهاجم جنجالی پرسپولیس نیز دیده می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، روزنامه ادینبورو نیوز در روزهای اخیر اقدام به انتخاب بهترین بازیکنان 50 سال اخیر باشگاه هیبرنیان اسکاتلند کرده که در آخرین بخش این گزارش 5 مهاجم برتر این باشگاه از سال 1970 تاکنون را معرفی کرده است.

در میان این مهاجمان نام آنتونی استوکس، مهاجم جنجالی پرسپولیس نیز دیده می‌شود.

در این گزارش آمده است: «در پاسخ به این سوال که آیا سایر مهاجمان تاریخ باشگاه در زمان حضور خود ثبات و دوام بیشتری از آنتونی استوکس در تیم داشته‌اند؟ باید گفت شاید. اما نمایش فوق‌العاده او و تاثیرگذاری‌اش در دیدار روز 21 ماه می تقریبا بی نظیر است و همچنان در خاطره‌ها باقی مانده است. کاری که او در آن روز انجام داد به عنوان یکی از بهترین عملکردهای تاریخ فینال‌های جام حذفی اسکاتلند ثبت شد. استوکس 2 گل وارد دروازه گلاسکو رنجرز کرد تا تیمش با برتری 3 بر 2 در این مسابقه برای نخستین بار پس از 114 سال فاتح این جام شود. این ستاره ایرلندی بصورت قرضی از سلتیک به هیبرنیان آمده بود و در آن روز خاص نامش را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تاریخ باشگاه ثبت کرد. او که به تازگی از همین هیبرنیان به سلتیک پیوسته بود دوباره به این باشگاه برگشته بود تا در آن روز خاص، قهرمان هواداران هیبرنیان لقب بگیرد. استوکس از همان ابتدای مسابقه با اعتماد به نفس راهی زمین شد و به نظر می‌رسید می‌داند در این دیدار توانایی انجام چه کارهایی را دارد. او با یک ضربه سر زیبا توانست در همان نیمه نخست بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه با عملکرد خوب خود چندین بار مدافعان حریف را به دردسر انداخت تا در نهایت توانست گل دوم خود را نیز به ثمر رسانده و پایه‌گذار قهرمانی تیمش در این مسابقات شود. این دومین برهه حضور او در هیبرنیان بود و البته پس از آن یکبار دیگر هم به این تیم اسکاتلندی برگشت. استوکس ددر وره نخست حضورش در این باشگاه نیز نمایش خوبی ارائه کرده بود و با به ثمر رسانده 23 گل در 43 مسابقه نامش را به عنوان یک مهاجم گلزن و فرصت‌طلب مطرح کرده بود اما او در بازگشت دوباره به این تیم یک جام ارزشمند را به هواداران هدیه کرد. عنوانی که بیش از یک قرن برای فتح آن انتظار کشیده بودند. او در نهایت بیش از آنکه با گلزنی‌هایش در سه دوره حضور در این باشگاه شناخته شود با کاری که در روز 21 می 2016 در ترکیب هیبرنیان انجام داده به یاد آورده می‌شود.»

استوکس با وجود اینکه قدرت تمام کنندگی بالایی دارد و می‌توانست بازی در بهترین تیم‌های اروپایی را تجربه کند اما حاشیه‌سازی‌هایش باعث شد تا نتواند دوران موفقی در تیم‌های مطرح داشته باشد. او حالا و پس از حضوری کوتاه مدت در پرسپولیس دوباره ساز جدایی کوک کرده و گفته می‌شود می‌خواهد برای چهارمین بار در طول دوران فوتبالش به هیبرنیان برود. اتفاقی که در سال‌های اخیر کم رخ داده و او به بهانه‌های مختلف تیم‌های خود را در میانه‌های راه ترک کرده و به باشگاه جدیدی رفته است.