تاریخ : Thu 09 Apr 2020 - 15:45
کد خبر : 39278
سرویس خبری : دانشگاه

استفاده از ربات‌ها برای ضدعفونی محیط در چین

استفاده از ربات‌ها برای ضدعفونی محیط در چین

استفاده از ربات های ضدعفونی کننده محیط برنامه ای است که چین برای مقابله با ویروس کرونا در محیط های عمومی و به عنوان جایگزینی برای نیروی انسانی به کار گرفته است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، صدها مهندس و دانشمند و توسعه دهنده نرم افزار در دنیا روی ساخت ربات هایی کار می کنند که مأموریت اصلی آنها جلوگیری از گسترش کروناویروس است.

این ربات ها مجهز به چراغ هایی هستند که نور نامرئی UV را برای ضدعفونی محیط های داخلی روی سطح منعکس و آنجا را ضدعفونی می کنند. این ربات ها به نیروهای انسانی در ضدعفونی کردن سطوح کمک کرده و نیز قادرند افراد را نسبت به وجود تب بررسی کنند. برخی از آنها هم به گونه ای طراحی شده اند که گازهای آنتی باکتریال را در فضاهای خارجی منتشر می کنند.

Avidbots Neo یکی از همین ربات هاست که وقتی محققان، هوش مصنوعی، انواع دوربین ها و حسگرها را روی آن سوار می کنند، وزنی حدود 476 کیلوگرم پیدا می کند اما بدون خطر می تواند با انسان همکاری کند. در حال حاضر این ربات در یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا یعنی فرودگاه شانگی سنگاپور مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش msn، «برین کاپ»، مدیر بخش نوآوری این فرودگاه می گوید: «این ربات علاوه بر قابلیت ضدعفونی و تمیز کردن محیط، می تواند مایعات محلول میکروب کش را تنها در یک ثانیه از مخزنی به مخزن دیگر انتقال دهد. در واقع، استفاده از ربات های ضدعفونی کننده محیط برنامه ای است که چین برای مقابله با ویروس کرونا در محیط های عمومی و به عنوان جایگزینی برای نیروی انسانی به کار گرفته است.

* نویسنده: ندا اظهری، خبرنگار