تاریخ : Tue 07 Apr 2020 - 18:49
کد خبر : 39209
سرویس خبری : دانشگاه

بسترهای آموزش آنلاین در دانشگاه واشنگتن

بسترهای آموزش آنلاین در دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن علاوه بر انجام تست ویروس کرونا روی دانشجویان خود از اواخر ماه ژانویه، برنامه‌های آموزشی از راه دور خود را به طور آزمایشی از ماه فوریه استارت زد و از اوایل ماه مارس، حدود 45 هزار دانشجوی دانشگاه واشنگتن کلاس‌های آنلاین را آغاز کردند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دانشگاه واشنگتن در روزهای کرونایی که کلاس‌های درس تعطیل هستند، از ابزارهای یادگیری از راه دور خلاقانه و هوشمندانه استفاده می‌کند.

شرایط حساس این روزهای کرونایی دنیا، سنگ محکی شده تا دانشگاه‌ها از آن سربلند بیرون بیایند. این دانشگاه علاوه بر انجام تست ویروس کرونا روی دانشجویان خود از اواخر ماه ژانویه، برنامه‌های آموزشی از راه دور خود را به طور آزمایشی از ماه فوریه استارت زد و از اوایل ماه مارس، حدود 45 هزار دانشجوی دانشگاه واشنگتن کلاس‌های آنلاین را آغاز کردند.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، این مرکز آموزشی از فناوری‌های مختلفی برای آموزش آنلاین استفاده می‌کند که می‌توان به پلتفرم ویدئویی آموزشی به نام Panopto، سیستم زوم ویدئوکنفرانس و بوم، مرکز سیستم ابری برای ابزارهای یادگیری از راه دور و سیستم‌های ارتباطی از راه دور اشاره کرد.

مقامات دانشگاه عنوان کرده‌اند که در چنین شرایطی مجبوریم به قابلیت‌هایی که در اختیار داریم بسنده کنیم اما بعد از اتمام وضعیت کرونایی، به دنبال فناوری‌های تازه‌ای در حوزه فناوری آموزشی خواهیم بود.

* نویسنده: ندا اظهری، خبرنگار