تاریخ : Mon 06 Apr 2020 - 14:59
کد خبر : 39163
سرویس خبری : دانشگاه

آموزش آنلاین دانشجویان پزشکی با فناوری هولولنز

آموزش آنلاین دانشجویان پزشکی با فناوری هولولنز

مقامات دانشگاهی «کیس وسترن رزرو» تصمیم گرفته اند به جای استفاده از جسد واقعی در کلاس های تشریح از راه دور و آنلاین در شرایط شیوع ویروس کرونا، از برنامه واقعیت افزوده و هولولنز برای تدریس دانشجویان پزشکی استفاده کنند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دانشجویان پزشکی دانشگاه «کیس وسترن رزرو» واقع در «کلولند»از فناوری هولولنز مایکروسافت در کلاس های درس استفاده می کنند.

این فناوری هوشمند دارای محتوای دیجیتالی است به طوری که تصاویری شبیه هولوگرام را در برابر چشم کاربر از دنیای واقعی ایجاد می کند و از تصاویر آن می¬توان به عنوان جایگزینی برای جسد در کلاس های تشریح استفاده کرد.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، مقامات دانشگاهی تصمیم گرفته اند به جای استفاده از جسد واقعی در کلاس های تشریح از راه دور و آنلاین در شرایط شیوع ویروس کرونا، از برنامه واقعیت افزوده و هولولنز برای تدریس دانشجویان پزشکی استفاده کنند. تاکنون حدود 200 هولولنز برای دانشجویان آمریکایی و کانادایی تهیه شده است.

کلاس های درس از راه دور این دانشگاه، تدریس صوتی را با واقعیت افزوده ترکیب کرده است. در این روش جدید تدریس، ساختارهای آناتومی در قالب هولوگرام نمایش داده می شوند. نخستین کلاس های تشریح این دانشگاه با موفقیت انجام شد.

این تجربه موفق باعث شده تا دانشگاه به فکر استفاده از این فناوری در قالب کلاس های دیگر دانشگاه هم بیافتد و می تواند شیوه نوینی در آموزش آنلاین در شرایط کرونایی باشد.