تاریخ : Sun 05 Apr 2020 - 15:40
کد خبر : 39129
سرویس خبری : دانشگاه

دانشگاه‌ها در شرایط فعلی نیازمند تراکم کم افراد است

معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌‌وگو با «فرهیختگان»:

دانشگاه‌ها در شرایط فعلی نیازمند تراکم کم افراد است

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: ما در حال حاضر ۲۵ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه داریم قطعا هر چه تراکم افراد در این مقطع زمانی در دانشگاه ها کمتر باشد، مولفه مهمی در کاهش شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سیدحسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با «فرهیختگان» درباره بازگشت دانشجویان مقطع دکتری از ۳۰ فروردین به کلاس‌های درس گفت: تاکنون ابلاغیه ای نداشتیم اما اگر این مهم تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، قطعا سیستم آموزش عالی باید خودش را با آن هماهنگ کند.

او با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره چگونگی حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه تهران گرفته نشده است، ادامه داد: بازگشت این دانشجویان شرایط چند جانبه‌ای دارد، یک بخش به دانشگاه و خود دانشجویان باز می‌گردد و مسئله دیگر اینکه در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشجویانی را داریم که می بایست هر چه زودتر کارهای پژوهشی شان را آغاز کنند، به طور مثال دانشجویان دکتری مقطع کشاورزی باید با فصل کارهای پژوهشی شان را دنبال کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: ما در حال حاضر ۲۵ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه داریم و باید بگویم که قطعا هر چه تراکم افراد در این مقطع زمانی در دانشگاه ها کمتر باشد، مولفه مهمی در کاهش شیوع بیماری کرونا خواهد بود.