تاریخ : Sat 04 Apr 2020 - 02:46
کد خبر : 39063
سرویس خبری : ورزش

 هیات‌رئیسه برای تصویب نهایی انتخاب نبی این هفته جلسه دارد

تکرار ماجرای آمار دادن خودی‌ها به مراجع بین‌المللی

هیات‌رئیسه برای تصویب نهایی انتخاب نبی این هفته جلسه دارد

پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد مدیران فدراسیون قصد دارند این هفته جلسه هیات‌ریئسه را برگزار و مجددا امضاهای لازم را بگیرند تا ای‌اف‌سی و البته برخی از داخلی‌ها بهانه دیگری نداشته باشند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در تعطیلات نوروزی خبر انتصاب مهدی محمدنبی به‌عنوان سرپرست جدید دبیرکلی فدراسیون فوتبال منتشر و اعلام شد که عضو هیات‌مدیره پرسپولیس جانشین ابراهیم شکوری شده است. مدتی بعد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه به فدراسیون ایران اعلام کرد که این انتصاب قانونی نیست چراکه باخبر شده‌اند هیات‌رئیسه در جریان این ماجرا نبوده و از نظر آنها همچنان شکوری این سمت را برعهده دارد.

دیروز تسنیم در گزارشی اعلام کرد آنچه در نامه‌های ارسالی خطاب به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون و رعایت نشدن جزئیات انتخاب مهدی محمدنبی به‌عنوان سرپرست دبیرکلی پنهان شده، ردپای یک فرد ایرانی است که در یک نهاد بین‌المللی حضور دارد، فردی که مخفف نام او در بالای نامه ارسالی دیده می‌شود. این نام مخفف .V.K است و کنار نام مخفف دبیرکل AFC ویندسور جان (.W.J) دیده می‌شود؛ درواقع گفته می‌شود این فرد ایرانی پیش‌نویس نامه را تهیه و تنظیم کرده است. آنچه در این جریان جلب توجه می‌کند، دو نامه‌ای است که از سوی AFC ارسال شده است و آنها با انتخاب نبی به‌عنوان سرپرست دبیرکلی مخالفت کرده‌اند. ارجاع آنها به رسانه‌های داخلی و مصاحبه هدایت ممبینی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی‌بر تشکیل نشدن جلسه هیات‌رئیسه برای انتخاب دبیرکل بوده است، اتفاقی که این سوال را ایجاد می‌کند، چرا با وجود مصاحبه 16 ماه پیش ممبینی مبنی‌بر غیرقانونی بودن انتخاب ابراهیم شکوری به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون و گزارش چندین باره رسانه‌ها در این باره، AFC یک بار هم ایرادی به این انتخاب نگرفت؟ آیا پاسخ غیر از این است که هدفی پشت این جریان قرار دارد؟

به‌نظر می‌رسد از داخل تلاش‌هایی می‌شود که به سود فوتبال ایران نیست با این حال پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد مدیران فدراسیون قصد دارند این هفته جلسه هیات‌ریئسه را برگزار و مجددا امضاهای لازم را بگیرند تا ای‌اف‌سی و البته برخی از داخلی‌ها بهانه دیگری نداشته باشند.