تاریخ : Tue 31 Mar 2020 - 14:44
کد خبر : 38942
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

وطن‌دارمان را دعا کنید

وطن‌دارمان را دعا کنید

ملاصالح قاری که همه زندگی‌اش را برای حفظ وطن گذاشته حالا در بستر بیماری است. برایش دعا کنیم برای وطن‌داری که سال‌ها زجر کشید و به قول حبیب احمدزاده اگر کسی داستان او را بداند و برایش دعا نکند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، عاطفه جعفری، خبرنگار «فرهیختگان» نوشت: یادم می‌آید اولین مصاحبه‌ام که در روزنامه فرهیختگان منتشر شد با او بود. می‌گفت دخترم من بیشتر عربی صحبت می‌کنم. شاید خیلی از حرف‌هایم را متوجه نشوی. اما حدود یک ساعت با هم حرف زدیم. با مرد همیشه زندانی. ملاصالح قاری.

خیلی‌ها نمی‌شناختنش؛ چقدر حرف برای گفتن داشت. چقدر رنج کشیده بود، اما باز هم خوشحال بود که عمرش را برای وطن گذاشته.

زمانی که ۲۳ نفر را ساختند، باز هم خوشحال بود که او هم در داستان حضور دارد که می‌تواند قصه‌اش را به همه مردم بگوید. حالا دیگر ملاصالح قاری را همه دنیا می‌شناسند. او و فداکاری‌هایش را.

 امروز با چند نفر از دوستانش از جمله حبیب احمدزاده در مورد حال جسمی‌اش صحبت کردم در بیمارستان آبادان بستری است. ریه‌اش عفونت کرده و حال خوبی ندارد. او الان محتاج دعای ما است.

 او که همه زندگی‌اش را برای حفظ وطن گذاشته حالا در بستر بیماری است. برایش دعا کنیم برای وطن‌داری که سال‌ها زجر کشید و به قول حبیب احمدزاده اگر کسی داستان او را بداند و برایش دعا نکند. بر جان ایران ستم کرده است.