تاریخ : Sun 29 Mar 2020 - 14:16
کد خبر : 38883
سرویس خبری : دانشگاه

آماده‌سازی نقاهتگاه ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا

آقامیری خبر داد:

آماده‌سازی نقاهتگاه ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران بیان داشت: از آنجائیکه بیماران بهبود یافته همچنان برای گذراندن دوران نقاهت خود نیازمند مراقبت هستند و نمی توان با توجه به تعدد بیماران، آنها را در بیمارستان ها تحت مراقبت قرار داد. بدین منظور به همت رئیس و همکاران محترم واحد ورامین- پیشوا، سالن های ورزشی این واحد دانشگاهی در حال تجهیز و آماده سازی می باشد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی اظهار داشت: یکصد تخت ویژه بانوان و یکصد تخت ویژه آقایان در دو سالن مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا برای سپری شدن دوران نقاهت بیماران کرونایی با مشارکت ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان های ورامین و پیشوا در حال آماده شدن می باشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این روزهای حساس، خود را موظف به حل بحران پیش آمده و کاهش دغدغه های اجتماعی دانسته و تمام امکانات و ظرفیت های خود را برای مواجهه با ویروس کرونا بسیج کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان داشت: از آنجائیکه  بیماران بهبود یافته همچنان برای گذراندن دوران نقاهت خود نیازمند مراقبت هستند و نمی توان با توجه به تعدد بیماران، آنها را در بیمارستان ها تحت مراقبت قرار داد. بدین منظور به همت رئیس و همکاران محترم واحد ورامین- پیشوا، سالن های ورزشی این واحد دانشگاهی در حال تجهیز و آماده سازی می باشد.

در حال حاضر اقدامات ضد عفونی، سمپاشی و گند زدایی و در پی آن استقرار ۲۰۰ تخت در سالن‌ های مد نظر با همکاری نیروهای جهادی انجام شده و پس از تجهیز و آماده سازی کامل، به قرنطینه بیماران اختصاص می یابد.

آقامیری خاطرنشان کرد: پس از آماده سازی کامل، کادر درمانی و پرستاران در این سالن های ورزشی با حضور تمام وقت خود به بیماران مبتلا خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کنند و مراقبت های لازم از بیماران انجام می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: با توکل به لطف و فضل الهی و مشارکت مردمی، همت و درایت مجموعه های مختلف کشور، به زودی شاهد مهار کرونا باشیم و جشن ریشه کن شدن این ویروس را بر پا کنیم.