تاریخ : Wed 18 Mar 2020 - 14:29
کد خبر : 38546
سرویس خبری : جهان شهر

 پزشک ایتالیایی: باید تصمیم بگیریم کدام بیمار را درمان و کدام بیمار را رها کنیم

پزشک ایتالیایی: باید تصمیم بگیریم کدام بیمار را درمان و کدام بیمار را رها کنیم

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان برگامو در منطقه لمباردی، می‌گوید اگر بیماری که از ناراحتی شدید تنفسی رنج می‌برد بین ۸۰ تا ۹۵ ساله باشد به احتمال زیاد او را درمان نمی‌کنیم. ما در موقعیتی نیستیم که بخواهیم دست به معجزه بزنیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،پزشکان ایتالیایی که در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارند، می‌گویند که انتخاب بیمارانی که برای حفظ جانشان درمان می‌شوند به عهده آن‌ها است.

کشف روزانه صدها مورد جدید ابتلا به کرونا باعث شده تا ظرفیت بیمارستان‌های ایتالیا کفاف درمان این همه بیمار را ندهد و فشاری بی‌سابقه در زمان صلح به کادر بیمارستانی وارد شود.

دکتر کریستین سالارولی، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان برگامو در منطقه لمباردی، به روزنامه کوریره دلا سرا می‌گوید اگر بیماری که از ناراحتی شدید تنفسی رنج می‌برد بین ۸۰ تا ۹۵ ساله باشد به احتمال زیاد او را درمان نمی‌کنیم.این حرف خیلی بدی است، اما متاسفانه حقیقت دارد. ما در موقعیتی نیستیم که بخواهیم دست به معجزه بزنیم.

کرونا در این کشور به شدت کشنده بوده به طوری که تا روز ۲۴ اسفند از ۱۷۶۶۰ مبتلا به این بیماری در ایتالیا ۱۲۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که حدود یک سوم کل جانباختگان ثبت‌شده در چین است.

چند روز پیش، انجمن بی‌هوشی، مسکن، احیاء و مراقبت‌های ویژه ایتالیا دستورالعمل‌هایی اخلاقی برای راهنمایی پزشکان منتشر کرد و این دستورالعمل بدان معنی بود که امکان درمان همه بیماران وجود نخواهد داشت.

این دستورالعمل از پزشکان و پرستاران می‌خواست که کاری به زمان پذیرش بیمار نداشته باشند و در عوض با گرفتن  تصمیمات سخت تمرکز خود را معطوف بیمارانی کنند که احتمال بهبودشان بعد از مراقبت ویژه بیشتر خواهد بود./بی‌بی‌سی