تاریخ : Mon 16 Mar 2020 - 20:23
کد خبر : 38472
سرویس خبری : ورزش

اگر لیگ نیمه تمام ماند فصل نوزدهم را از ابتدا آغاز کنید/ این یک راه بین‌المللی و منصفانه است / ما هم امیدواریم لیگ از سر گرفته شود

موضع باشگاه استقلال درخصوص ادامه لیگ در گفت‌وگوی «فرهیختگان» با معاون باشگاه:

اگر لیگ نیمه تمام ماند فصل نوزدهم را از ابتدا آغاز کنید/ این یک راه بین‌المللی و منصفانه است / ما هم امیدواریم لیگ از سر گرفته شود

معاون باشگاه استقلال تاکید کرد: راه منصفانه، منطقی و بهترین راه حل این است که اگر قرار باشد لیگ نیمه کاره بماند، رقابت‌های این فصل را نادیده گرفته و لیگ نوزدهم را از سال آینده دوباره از ابتدا آغاز کنیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، امیر سلطانی، معاون باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص ادامه رقابت‌های لیگ برتر در شرایط فعلی گفت: امیدواریم این ویروس هرچه سریعتر در ایران و کل دنیا ریشه کن شده و شرایط مانند گذشته شود که در این صورت مطمئنا باید رقابت‌های لیگ ادامه پیدا کند؛ چرا که هنوز بسیاری از تیم‌ها برای قهرمانی و در پایین جدول برای بقا شانس دارند و چه بهتر که این اتفاق در شرایط عادی و در زمین مسابقه رقم بخورد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شرایط بحرانی باعث شود لیگ نوزدهم نیمه کاره بماند، موضع رسمی باشگاه استقلال چه خواهد بود، گفت: از دید ما ۳ اتفاق می‌تواند بیفتد؛ اول اینکه جدول به همین شکل فعلی مانده و طبق آن جایگاه تیم‌ها مشخص ‌شود و ۲ تیم انتهایی جدول نیز سقوط کنند. راه دوم اینکه مانند روش اول عمل شود با این تفاوت که هیچ تیمی سقوط نکرده و سال آینده لیگ با ۱۸ تیم برگزار شود. البته با توجه به اینکه فصل به صورت کامل برگزار نشده، در صورت تحقق یکی از ۲ راه فوق برای لیگ امسال مطمئنا هیچ جامی نیز به تیم صدرنشین اهدا نشده و لیگ نیمه تمام بماند.

معاون باشگاه استقلال تاکید کرد: سومین راه که منصفانه، منطقی و بهترین راه حل به شمار می‌رود این است که اگر قرار باشد لیگ نیمه کاره بماند، رقابت‌های این فصل را نادیده گرفته و لیگ نوزدهم را از سال آینده دوباره از ابتدا آغاز کنیم. به نظر می‌رسد در سایر لیگ‌های دنیا نیز  چنین اتفاقی بیفتد و این یک راه‌حل بین المللی است. هرچند تاکید می‌کنم که ما دوست داریم شرایط عادی شده و لیگ امسال ادامه پیدا کند تا دوباره شور و هیجان به فوتبال کشور بازگردد، اما اگر این امر میسر نشد ترجیح باشگاه استقلال این است که نتایج فصل جاری نادیده گرفته شده و فصل را از سال آینده و با بهبود شرایط آغاز کنیم.