تاریخ : Sun 15 Mar 2020 - 20:45
کد خبر : 38440
سرویس خبری : جهان شهر

پایان نتانیاهو رسید؟

فیلم/

پایان نتانیاهو رسید؟

نتانیاهو در صورت محکومیت باید باقی عمر خود را در زندان بگذارند. این مساله باعث شده تا موضوع تمدید نخست وزیری برای نتانیاهو به بازی «مرگ و زندگی» بدل شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، «رئوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی قصد دارد فردا دوشنبه رسما «بنی گانتز»رئیس ائتلاف «آبی و سفید» را برای تشکیل کابینه جدید این رژیم مأمور کند.این خبر را  پایگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از دفتر ریاست رژیم صهیونیستی منتشر کرده است.

گانتز که پیش‌تر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بوده توانسته در هفته‌های اخیر نظر 61 نماینده از مجموع 120 نماینده پارلمان این رژیم را برای نخست وزیری جلب کند.

کمتر از یک ماه پیش کنست قانون «جلوگیری از نخست‌وزیری نتانیاهو» را با رای 62 نماینده به تصویب رسانده بود.این طرح گرچه از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مورد تایید قرار نگرفت اما پیامد عملی آن مامور نکردن نتانیاهو برای تشکیل کابینه بود.چیزی که در دو انتخابات زودهنگام و شکست خورده ماه‌های فروردین و شهرویور 98 در این رژیم تکرار شده بود.در انتخابات پارلمانی اسفند نیز اگرچه حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با کسب 36 کرسی برنده رسمی انتخابات شد  اما به دلیل مخالفت اکثریت نمایندگان پارلمان با او حزب لیکود از تشکیل دولت بازماند.

نتانیاهو که از سال 2009 تاکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده در پرونده های متعدد متهم به فساد و دریافت رشوه است. او در صورت محکومیت باید باقی عمر خود را در زندان بگذارند. این مساله باعث شده تا موضوع تمدید نخست وزیری برای نتانیاهو به بازی «مرگ و زندگی» بدل شود.

رژیم صهیونیستی پس از شکست در چندین جنگ محدود بر علیه  نیروهای مقاومت در غزه از دی ماه سال 1397 وارد یک دوره طولانی مدت از بی ثباتی سیاسی شده است. با انحلال کنست رژیم صهیونیستی شاهد سه انتخابات زودهنگام در ماه‌های فروردین، شهریور و اسفند سال 98 بوده است.

با وجود مامور شدن گانتز به تشکیل دولت، بسیاری از تحلیل گران سیاسی دولت ائتلافی او را دولت مخالفان نتانیاهو می دانند و معتقدند پس از ساقط شدن نخست وزیر فعلی این رژیم، گانتز نیز موفق به ادامه دولت خود نخواهد شد.