تاریخ : Mon 09 Mar 2020 - 00:34
کد خبر : 38188
سرویس خبری : جهان شهر

آیا کرونا تنها به سیاستمداران ایرانی رسیده؟

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد

آیا کرونا تنها به سیاستمداران ایرانی رسیده؟

آمارهای منتشر شده از سوی کشورهای اروپایی که در نقطه دورتری از کانون این بیماری قرار دارند نشان می‌دهد وضعیت در این کشورها چندان بهتر از کشورهای آسیایی نیست و سیاستمداران و مسوولان آن ها نیز به درگیر کرونا هستند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، انتشار آمار سیاستمداران ایرانی مبتلا به کرونا در چند هفته اخیر به یکی از موضوعات جذاب رسانه‌های خارجی تبدیل شده است. حتی افرادی مانند مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با استناد به سیاستمداران کرونایی ایران، تهران را به پنهان‌کاری در زمینه اعلام آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا متهم کرده‌اند.

برخلاف جوسازی‌های رسانه‌ای کشورهای غربی که گویی بخشی از پازل انتشار کرونا در ایران است، سیاستمداران کشورهای غربی همانند ایتالیا، فرانسه و حتی آلمان نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. امروز یکشنبه «ژنرال سالواتوره فارینا» رئیس ستاد مشترک ارتش ایتالیا در رم اعلام کرد تست کرونای او مثبت شده و هم اکنون در آپارتمانش قرنطینه

است. ارتش ایتالیا نیز وظایف ژنرال فارینا را تا زمان بهودی بر عهده معاونش گذاشت. روز گذشته نیز نیکولا زینگارتی، رئیس حزب دموکراتیک ایتالیا دومین حزب بزرگ ائتلاف دولت این کشور نیز از مثبت بودن تست کرونای خود خبر داد و اعلام کرد تمام اختیارات حزبی خود را واگذار کرده است. بنابر آمار ها نزدیک 5 هزار نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شده‌اند که تا این لحظه 197 نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.این درحالی ست که تعداد مبتلایان ایران در فاصله ای بسیار نزدیک با ایتالیا قرار دارد. در ایران 6 هزار و 500 تن به کرونا مبتلا شده‌اند که 194 تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمارهای منتشر شده از سوی پارلمان فرانسه نیز نشان می‌دهد تا دیروز شنبه 3 تن از نمایندگان و یک تن از کارمندان این نهاد به کرونا مبتلا شده‌اند. در فرانسه 1116تن به کرونا مبتلا شده و تعداد 19 نفر تاکنون جان باخته‌اند.

دو هفته پیش آلمان رسانه‌های آلمانی زبان از ابتلای یک سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی در آلمان به ویروس کرونا خبر دادند. این فرد که در حال مبارزات انتخاباتی در ایالت «بادن- وورتمبرگ» بوده پس از ابتلا به همراه دیگر داوطلبان این حوزه انتخابیه به قرنطینه برده شده است.

آمارهای منتشر شده از سوی کشورهای اروپایی که در نقطه دورتری از کانون این بیماری قرار دارند نشان می‌دهد وضعیت در این کشورها چندان بهتر از کشورهای آسیایی نیست و سیاستمداران و مسوولان آن ها نیز به درگیر کرونا هستند. در دوران مقابله با کرونا ضلع دیگر تهاجم به کشورمان جنگ روانی و ادراکی ست. جایی که سعی می شود ایران متفاوت از دیگران نشان داده شود. باید آگاه بود که هرگونه ترس از این ویروس ضربه‌ای مهلک به کشور وارد کرده و آن را در برابر تهاجمات در زمینه‌های دیگر مانند اقتصادی آسیب پذیرتر خواهد ساخت. نگرانی تا حدی شرط عقل است که سود برساند اما هنگامی که به وحشت تبدیل شد با مرگ فرق چندانی ندارد.