تاریخ : Mon 09 Mar 2020 - 00:05
کد خبر : 38183
سرویس خبری : سیاست

 نقش شیخ‌الاسلام در تسخیر لانه جاسوسی باقیات صالحات اوست

عبدالحسین روح‌الامینی:

نقش شیخ‌الاسلام در تسخیر لانه جاسوسی باقیات صالحات اوست

شیخ‌الاسلام در دورانی که در سوریه و لبنان مسئولیت معاونت وزارت خارجه در منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی را برعهده داشت، پشتیبانی و همراهی همه‌جانبه‌ای از دوستان مقاومت در منطقه غرب آسیا داشت که یقینا این امر باقیات و صالحات بزرگی برای او به جا گذاشته است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، عبدالحسین روح‌الامینی، منتخب مردم تهران در مجلس طی یادداشتی در روزنامه «فرهیختگان» نوشت: عبدالحسین روح‌الامینی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی و از دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی در پی درگذشت حسین شیخ‌الاسلام دیپلمات انقلابی کشورمان یادداشتی را در اختیار روزنامه «فرهیختگان» قرار داد که در ادامه می‌خوانید.

 مرحوم حسین شیخ‌الاسلام از دانشجویان انقلابی مبارز و مسلمان انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی آمریکا بود که در یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا در برکلی مشغول تحصیل بود.  وی بعد از اینکه به ایران آمد چند روز از اشغال لانه جاسوسی گذشته بود، از آنجایی که دانشجویان خط امام تسخیر‌کننده سفارت آمریکا برای ارتباط با گروگان‌ها و حضور در کنفرانس‌های مطبوعاتی نیاز به مترجم داشتند از ایشان و سرکار خانم ابتکار برای حضور در لانه جاسوسی دعوت کردند و از آنجا همراهی مرحوم شیخ‌الاسلام با دانشجویان مسلمان پیرو خط امام آغاز شد.

نقش حسین شیخ‌الاسلام در حماسه انقلاب دوم و تسخیر لانه جاسوسی پررنگ و آغازی در مسیر زندگی پربار و ضدآمریکایی ایشان بود؛ اوج آن نیز مشارکت جدی او در تاسیس حزب‌الله لبنان و تقویت جبهه مقاومت برای ایستادگی در مقابل صهیونیست‌ها و تحرکات آنها در منطقه بود، اما حسین شیخ‌الاسلام این بار در کسوت یک دیپلمات انقلابی، جهادی و کارآمد به ایفای نقشی برجسته در تحولات منطقه پرداخت.  او در دورانی که در سوریه و لبنان مسئولیت معاونت وزارت خارجه در منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی را برعهده داشت، پشتیبانی و همراهی همه‌جانبه‌ای از دوستان مقاومت در منطقه غرب آسیا داشت که یقینا این امر باقیات و صالحات بزرگی برای او به جا گذاشته است.

این روحیه نشان از عزم جزم او در طی طریق مقتدا و مرادش حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امامین انقلاب در موضوع مقاومت دارد، هرچند او در سایر مواضع و جهت‌گیری‌های سیاسی کشور نیز از همراهان و انقلابیون همیشه در صحنه بود. بنده خاطرات بسیاری از ایشان دارم؛ در سال‌هایی که بسیاری از دوستان برای بزرگداشت ایام‌الله ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی دعوت می‌شدند، ایشان یکی از افرادی بود که همیشه از این دعوت‌ها استقبال می‌کرد و محکم، استوار و فارغ از فضای عمومی رسانه‌ای به دفاع از این اقدام برجسته در صحنه می‌پرداخت.

بنده در یکی از جلسات همراه ایشان از نزدیک شاهد این روحیه انقلابی، حماسی و جهادی مرحوم شیخ‌الاسلام بودم. او به‌رغم این مواضع، فردی بسیار متواضع، مردمدار و با زیست ساده بود که در کنار مردم حضور داشت و مردم و همسایگان همواره حضور وی در کوچه و خیابان و بازار و صفوف نماز جماعت را شاهد بودند.