تاریخ : Sun 01 Mar 2020 - 01:09
کد خبر : 37948
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

بیماریِ ندانستن؛ از قریشی تا افشار

سیدمهدی موسوی‌تبار:

بیماریِ ندانستن؛ از قریشی تا افشار

‌‌مدیری در بخشی از برنامه از آرون افشار درباره بوچلی و پاوراتی سوال کرد و با عدم شناخت او روبرو شد.یعنی این خواننده جوان که یک شبه مشهور شده است، بزرگان حوزه خودش را نمی شناسد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سید مهدی موسوی تبار، روزنامه نگار طی یادداشتی در «فرهیختگان» نوشت: پخش قسمت تازه برنامه دورهمی در جمعه شب با حضور آرون افشار حاشیه هایی در فضای مجازی و میان علاقمندان به موسیقی و هنر ایجاد کرده است.برنامه دورهمی که در فصلهای قبلی خودش با دعوت از خوانندگان جوان واکنش منتقدان و اساتید حوزه موسیقی را برانگیخته بود در سری جدیدش هم ترک عادت نکرد و با دعوت از آرون افشار که با خواندن تک آهنگ «جانم_باش» طی ماههای اخیر برای خودش شهرتی دست و پا کرده و بواسطه آن حتی در جشنواره موسیقی فجر هم روی صحنه رفت نشان داد که توجهی به انتقادات دلسوزان حوزه موسیقی و هنر نمی کند.

 ‌‌مدیری در بخشی از این برنامه از افشار درباره بوچلی و پاوراتی سوال کرد و با عدم شناخت او روبرو شد.یعنی این خواننده جوان که یک شبه مشهور شده است، بزرگان حوزه خودش را نمی شناسد.فکر کنید که یک نویسنده جوان، بیهقی،سعدی، همینگوی و چخوف را نشناسد.برخی از طرفداران!! او در فضای مجازی به دفاع از او پرداخته اند و گفته اند «مگر یک خواننده باید همه را بشناسد؟» و در جواب باید گفت که نباید همه را بشناسد اما باید آدمهای موفق حوزه خودش را دستکم بشناسد.

 ‌‌البته آرون افشار درباره میزان مطالعه روزنامه اش هم گفت:«من کتاب‌های مربوط به کارم را می‌خوانم است، اما کتاب کم می‌خوانم.» جالب است که دیگر کسی از کم کتاب خواندنش خجالت نمی کشد و آن را در ملاءعام اعلام می کند.

 ‌‌البته این اولین بار نیست که برخی از هنرمندان چهره های مشهور و مهم حوزه فعالیشتان را نمی شناسند. سحر قریشی در برنامه «دید در شب» رضا رشیدپور هم وقتی عکس سرافراز، رییس صداوسیما، کوئنتین تارانتینو و فرانسیس فورد کاپولا سازنده پدرخوانده را نشان می دهند می گوید نمی شناسم و شگفتا که باز هم طرفدارانش به میدان می آیند که یک بازیگر لزومی ندارد تارانتینو را بشناسد و هنر ایشان کار دیگری است.

 نکته جالب اینجاست این بازیگرانی که لزومی!! ندارد اطلاعاتی درباره حرفه خودشان بدانند چگونه در همه حوزه ها اظهارنظر می کنند؛ از سیاست تا ورزش و مسائل اجتماعی. شاید همان جملات مدیری خطاب به افشار در برنامه جمعه شب جواب این سوال باشد:«زمانی که کتاب نمی‌خوانیم، موسیقی خوب گوش نمی‌کنیم، درباره سیاست کتاب نمی‌خوانیم پس این آگاهی از کجا می‌آید شاید یک بخشی از آن روابط اجتماعی و خانواده است مگر می‌شود کتاب نخواند!»