تاریخ : Wed 19 Feb 2020 - 22:21
کد خبر : 37585
سرویس خبری : ورزش

کاسیاس: دوچرخه زردم را هنوز دارم

مصاحبه اختصاصی خبرگزاری افه با ایکر مقدس

کاسیاس: دوچرخه زردم را هنوز دارم

دوچرخه زردم را هنوز دارم و البته باعث افتخار من است که روزگاری با آن به تمرین رئال می‌رفتم. ماندن در قلب مردم مهم است و این ماندگاری لیاقت می‌خواهد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دروازه‌بان تیم فوتبال پورتوی پرتغال البته دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال رئال‌مادرید اسپانیا پس از خداحافظی رسمی با دنیای فوتبال و ثبت‌نام شاید تاریخی خود در انتخابات فدراسیون فوتبال کشورش به سوالات خبرگزاری ملی این کشور پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

 سوال بسیاری از هواداران تو این است که آیا بهتر نبود با لباس رئال‌مادرید از فوتبال خداحافظی می‌کردی؟

هواداران همه چیز را می‌دانند یا لااقل امیدوارم فراموش نکرده باشند که من با میل خود از رئال‌مادرید بیرون نرفتم، مثل رائول که هرگز دوست نداشت این‌گونه در تیم‌های دیگر آواره باشد. بله، خوب بود که با لباس تیم دوست‌داشتنی خودم با دنیای فوتبال خداحافظی کنم. البته که از انتخاب پورتو پشیمان نیستم و این یک تجربه عالی در زندگی ورزشی من بود.

  آیا کاسیاس با دوچرخه زرد معروفش دوباره به قلب مردم باز می‌گردد؟

دوچرخه زردم را هنوز دارم و البته باعث افتخار من است که روزگاری با آن به تمرین رئال می‌رفتم. ماندن در قلب مردم مهم است و این ماندگاری لیاقت می‌خواهد.

     چقدر احتمال دارد در رقابت با روبیالس قدرتمند به پیروزی برسید؟

من برای پیروزی در انتخابات دست به هر کاری نخواهم زد. برای من شخصیت روبیالس محترم است و با اینکه قرار است با او مبارزه انتخاباتی داشته باشند با صدای بلند به همه مردم اسپانیا می‌گویم که او در صورت تداوم کار در فدراسیون فوتبال ممکن است موفق شود. روبیالس عاشق فوتبال اسپانیاست و اگر در این انتخابات شکست بخورم و اگر او بخواهد حاضرم کارمند فدراسیون باشم.

  هواداران تو بسیار‌اند و فقط به رئال مادرید محدود نمی‌شوند. چطور ممکن است هواداران بارسلونا این‌گونه تو را دوست داشته باشند؟

اینها هواداران واقعی بارسلونا هستند. کسانی که فوتبال اسپانیا را دوست دارند و نمی‌خواهند سیاست وارد ورزش شود. وقتی پیغام‌های دلگرم‌کننده آنها را می‌خواندم بیشتر مطمئن می‌شوم که آینده فوتبال اسپانیا روشن و افتخارآمیز خواهد بود.

      اگر فرض کنیم در انتخابات فدراسیون فوتبال موفق نباشید می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که قرار است مقامی در باشگاه رئال مادرید داشته باشید؟

به این موضوع فکر نکرده‌ام و در برنامه آینده من هم حضور ندارد. من مدیربرنامه ندارم و خودم برای آینده تصمیم می‌گیرم. نگاه من برای ادامه زندگی ورزشی بیشتر ملی است تا باشگاهی، اما خیلی واضح است که اگر بتوانم به رئال‌مادرید کمک کنم نیاز به پست و مقام ندارم و هر کاری از دستم بربیاید انجام خواهم داد.

      اوضاع مادرید و زیدان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به هر حال فرازونشیب دارد و این خوب نیست اما معتقدم که زیدان کارش را خوب بلد است و با این تیم می‌تواند قهرمان لالیگا باشد. در لیگ قهرمانان البته کار مادرید بسیار سخت است.