تاریخ : Tue 18 Feb 2020 - 13:12
کد خبر : 37509
سرویس خبری : ورزش

غزالیان: تعامل ما با کمیته ملی المپیک نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرپرست تربیت بدنی علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

غزالیان: تعامل ما با کمیته ملی المپیک نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است

در صحبت‌هایی که داشتیم پیشنهاد دادیم این تعامل هم از لحاظ سخت‌افزاری که مربوط به امکانات ورزشی می‌شود، آغاز شود و هم نرم‌افزاری. ما در واحد علوم و تحقیقات دانشجویان زیادی در مقطع دکترا داریم که در شاخه‌های مختلف ورزشی در حال تحصیل هستند. اینها از لحاظ فیزیولوژی می‌توانند کمک زیادی به ورزشکاران المپیکی ما بکنند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، روز یکشنبه رئیس کمیته ملی المپیک همراه نصراللهی سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو و رضا قراخانلو مشاور رئیس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا کردند تا علاوه‌بر بازدید از امکانات ورزشی این مکان، با رضا مسعودی ریاست واحد علوم و تحقیقات و همچنین فرشاد غزالیان سرپرست تربیت بدنی این واحد دیدار و گفت‌وگو کنند. در این دیدار طرفین همکاری‌های مختلفی که می‌تواند بین دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی المپیک شکل بگیرد و تا کاروان اعزامی به رقابت‌های المپیک 2020 توکیو هرچه آماده‌تر به این رقابت‌ها اعزام شوند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. درخصوص این دیدار تصمیم گرفتیم با فرشاد غزالیان، سرپرست تربیت بدنی واحد علوم و تحقیقات همکلام شویم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

ابتدا درباره جلسه‌ای که روز یکشنبه در دانشگاه آزاد برگزار شد صحبت کنید.

این دیدار بنابر دعوت ما از ریاست کمیته ملی المپیک صورت گرفت. آقای صالحی‌امیری به همراه آقایان سجادی و قراخانلو با حضور در واحد علوم و تحقیقات از مجتمع چندمنظوره ورزشی بازدید به عمل آوردند. همان‌طور که می‌دانید ما در این واحد امکانات ویژه ورزشی داریم که از جمله می‌توانیم به استخر و سونا، بدنسازی، سالن‌های رزمی، توپ و تور و... اشاره کنیم. خوشبختانه آقای صالحی‌امیری خیلی از این امکانات استقبال کردند و قرار است به‌زودی همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با کمیته ملی المپیک شکل رسمی به خود بگیرد.

تنها قرار است درخصوص استفاده از امکانات ورزشی این همکاری شکل بگیرد؟

خیر، در صحبت‌هایی که داشتیم پیشنهاد دادیم این تعامل هم از لحاظ سخت‌افزاری که مربوط به امکانات ورزشی می‌شود، آغاز شود و هم نرم‌افزاری. ما در واحد علوم و تحقیقات دانشجویان زیادی در مقطع دکترا داریم که در شاخه‌های مختلف ورزشی در حال تحصیل هستند. اینها از لحاظ فیزیولوژی می‌توانند کمک زیادی به ورزشکاران المپیکی ما بکنند. این تفاهمنامه قرار است درخصوص بازی‌های المپیک و همچنین رقابت‌های آسیایی به امضا برسد.

ظاهرا یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفته فاصله این مجموعه ورزشی از سطح دریاست.

دقیقا، به نکته مهمی اشاره کردید. با توجه به اینکه این مجموعه در ارتفاعات قراردارد می‌تواند در آماده‌سازی بازیکنان نقش ویژه‌ای داشته باشد. ضمن اینکه از لحاظ زیبایی واقعا کم‌نظیر است و ورزشکارانی که به این مجموعه می‌آیند می‌توانند شهر تهران را زیر پای خود ببینند.

و صرفه‌جویی اقتصادی هم صورت می‌گیرد؟

بله، دیگر نیازی نیست که برای اردوهای کوتاه‌مدت هزینه‌های حمل‌ونقل و اسکان پرداخت شود و جدای از هزینه باید به خطرات این سفرها و همچنین خستگی ورزشکاران هم اشاره کنیم که با امکانات واحد علوم و تحقیقات تمامی این موارد حل می‌شود.

فکر می‌کنید از چه زمانی این اردوها آغاز شود؟

قرار است فردا چهارشنبه جلسه‌ای بین من و آقای سجادی برگزار شود که در این جلسه جدول زمان‌بندی اردوی تیم‌های مختلف المپیکی کشورمان را تهیه می‌کنیم تا مشخص شود کدام‌یک از تیم‌های ما در چه زمانی اردوهایشان را در علوم و تحقیقات برگزار می‌کنند.

* نویسنده:  آرش محمدی، روزنامه‌نگار