تاریخ : Mon 17 Feb 2020 - 12:04
کد خبر : 37486
سرویس خبری : سیاست

از لیست جدید اصلاح‌طلبان تا  انتقاد زیباکلام از کارگزاران

بسته خبری انتخابات مجلس

از لیست جدید اصلاح‌طلبان تا انتقاد زیباکلام از کارگزاران

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، جمعه ٢ اسفند ماه سال ٩٨ برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مهمترین خبرهای انتخاباتی از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را در این بسته خبری بخوانید:

* محسن هاشمی: لیست یاران هاشمی به خانواده آیت‌الله هاشمی منتسب نیست.

* کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در واکنش به اظهارات اعضای حزب اتحاد ملت: ما نمی‌توانیم مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنیم ولی علی رغم تایید صلاحیت حدود ۷۰۰۰ نفر از واجدین شرایط به دلایل مختلف در عرصه انتخابات حضور نداشته باشیم. انتخابات ناموس دموکراسی است.

* صادق زیباکلام: من کارگزاران را بیش از آنکه اصلاح‌‌طلب بدانم نزدیک به تکنوکرات‌های اصولگرا می‌دانم؛ به عبارت دیگر دغدغه اصلی آنها اصلاح‌طلبی نیست.

* در حالی که چهره‌های مختلف اصلاح‌طلب از جمله کارگزارانی‌ها از حمایت خاتمی از لیست‌های مختلف اصلاح‌طلب در تهران خبر می‌دهند برخی چهره‌های تندرو اصلاحات این موضوع را کتمان می‌کنند، در همین رابطه آذر منصوری نوشت: ‏شایعاتی درباره‌ی حمایت ‌سیدمحمد خاتمی از لیست‌های انتخاباتی پخش شده است. در دیداری که امروز با ایشان داشتیم مجددا تأکید کردند که در این انتخابات در هماهنگی با تصمیم شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان در تهران لیستی را معرفی نمی‌کنند، گر چه در انتخابات شرکت خواهند کرد.

* لیست جدیدی از سوی اصلاح‌طلبان با عنوان "یاران اصلاحات" منتشر شده که سرلیست آن مجید انصاری است.

* پروانه مافی درحالی که هم‌اکنون به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس دهم حضور دارد در توییتی وعده داده که در مجلس آینده طرحی برای لغو نظام سربازی را پیگیری می‌کند.

* سخنگوی شورای نگهبان: اگر تخلفاتی که در سرنوشت انتخابات تعیین کننده است صورت گیرد، ما با ابطال آرای یک صندوق، یک شعبه و یا یک حوزه نسبت به آن تخلف اقدام می‌کنیم.

* حدادعادل: مردم چندان از مجلس فعلی راضی نیستند؛ لذا تغییر ترکیب مجلس قابل پیش‌بینی است و از نظرسنجی‌ها هم همین مطلب استنباط می‌شود. اصلاح طلبان همیشه از رد صلاحیت‌ها می‌نالند و همیشه هم در انتخابات لیست کامل می‌دهند؛ لذا این یک داستان تکراری است.

*اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب: می‌خواهم بگویم انتظاری که از حزب کارگزاران نداشتیم این بود که بنا نبود لیستی ارائه دهند که برخی احزاب اصلاح‌طلب به شدت منتقد برخی افراد آن لیست هستند و اصلا آنها را اصلاح‌طلب نمی‌دانند. ما انتظار داشتیم بر اساس مسلک و مرام حزب کارگزاران بین ۱۲ تا ۱۶ نفر را از بین نامزدهای خود انتخاب کنند و لیست دهند. ولی اینکه ۳۰ نفر را پر کردند، مقداری از سوی رقبا سوال برانگیز است که چرا اصلاح‌طلبان که کاندیداهای مشخصی داشتند از ابتدا لیست ندادند. کارگزاران باید ملاحظات اصلاح‌طلبان را نیز در نظر می‌گرفتند.

*کنایه علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت به کارگزاران: «رأی دادن» یا «رأی ندادن» خودش یک انتخاب است و همان‌طور که «نباید و نمی‌توان» کسی را مجبور به دادن رأی به کسی کرد «نباید و نمی‌توان» کسی را وادار کرد در انتخابات شرکت کند یا نکند و یا اگر شرکت کرد یا نکرد او را بازخواست کرد. ⁧انتخابات⁩ عرصه اختیار است. کسی برای دیگری تکلیف تعیین نکند.

*واکنش طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به مذاکره بین کارگزاران و ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست واحد: به هر حال آنها لیست داده‌اند و حزب کارگزاران هم لیست خودش را دارد.

*پلیس فتا: با آغاز تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس با رصد فضای مجازی تخلف احتمالی کاندیداها و طرفداران آن‌ها جمع‌آوری و به ستاد انتخابات کشور گزارش می‌شود.

*قالیباف: ناکارآمدی دولت و مجلس اینگونه است که مردم می‌گویند جناب مسئول! تو را به خدا به چیزی دست نزن؛ شما کاری نکنی ما راحت‌تریم. هرگاه وعده بزرگ‌تری می‌شنوند بیشتر نگران می‌شوند.

*بهزاد نبوی: هیچگاه اعتقادی به تحریم انتخابات نداشتم، طرفدار برگذاری انتخابات پرشور هستم.