تاریخ : Sun 16 Feb 2020 - 13:34
کد خبر : 37458
سرویس خبری : سیاست

از تکذیبیه آیت‌الله نوری همدانی تا انصراف قدیری ابیانه و بشارتی

بسته خبری انتخابات مجلس

از تکذیبیه آیت‌الله نوری همدانی تا انصراف قدیری ابیانه و بشارتی

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، جمعه ٢ اسفند ماه سال ٩٨ برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مهمترین خبرهای انتخاباتی از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را در این بسته خبری بخوانید:

* حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان که پیش از این قرار بود لیست مستقلی از احزاب اصلاح‌طلب در تهران بدهد، اعلام کرد که برنامه‌ای برای لیست دادن در تهران ندارد.

* وزیر کشور با بیان اینکه فضای کشور انتخاباتی است، گفت: در همین تهران که برخی می‌گفتند تعداد کمی از افراد جناح ما تایید صلاحیت شدند چند لیست ارائه داده‌اند.

* محمدحسن قدیری ابیانه و جلیل بشارتی از کاندیداهای شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس که نامشان در لیست نهایی شانا نبود، از کاندیداتوری انصراف دادند.

* صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه هر که انتخابات را تحریم کند می‌خواهد این کشور به سمت نابودی برود، گفت: تحریم‌کنندگان انقلاب در اتاق فکر غرب و شرق نشستند.

* رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات با بیان اینکه با احراز هویت الکترونیکی، کسی نمی‌تواند بیش از یک‌بار رای دهد، گفت: احراز هویت الکترونیکی از زمانی که اطلاعات وارد دستگاه می‌شود، یک ثانیه انجام می‌شود البته در مناطقی که امکانات زیرساختی ضعیف‌تر است، احراز هویت حداکثر ده تا پانزده ثانیه انجام می‌شود.

* آیت‌الله نوری همدانی: نامه‌ای در فضای مجازی در حمایت از اشخاص در انتخابات منتشر شده که این نامه را تکذیب می‌کنم؛ در هیچ دوره از انتخابات، کاندیدایی را برای رای دادن معین نکردم.

* عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: گفته شده که احزاب می‌توانند و برعهده خودشان است که اگر علاقه‌مند به انتشار لیست هستند می‌توانند اقدام کنند و ما (شورای عالی و شخص آقای محمد خاتمی) از این کلیت حمایت می‌کنیم، ولی اینکه لیست مشترکی باشد که پشتوانه آن آقای سیدمحمد خاتمی باشد (با تکرار می‌کنم یا بدون تکرار می‌کنم) در این قضیه دامن‌ خودشان را برگرفته و فاصله گرفته‌اند. این تدبیر از ناحیه جناب آقای خاتمی و دوستان شورای اصلاحات به نظر ما آسیب‌پذیر است.

* مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات: اگر ردصلاحیت ها هم نبود اصلاح‌طلبان چندان در متقاعد کردن مردم موفق نبودند.

* ابطحی در واکنش به لیست کارگزاران: اگر لیست ناقص از چهره‌های واقعیِ اصلاح‌طلب ارائه می‌کردند، اقدام مفیدی بود.