تاریخ : Sat 15 Feb 2020 - 10:17
کد خبر : 37414
سرویس خبری : ورزش

لاپورتا: ستین مربی بزرگی نیست

مصاحبه اختصاصی اسپورت کاتالونیا با مدیر سابق بارسلونا

لاپورتا: ستین مربی بزرگی نیست

آخرین اشتباه بزرگ‌ترین اشتباه بوده است. به نظر من ستین مربی خوبی نیست، صادقانه حرف می‌زند، به نظر مرد خوبی می‌آید اما اینها ربطی به دنیای مربیگری ندارد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، خوان لاپورتا،مدیرعامل اسبق باشـــگاه بارسلونا  و کســــی که معمولا متهم به ایجاد فضای مافیا در فوتبال کاتالونیا می‌شود در مصاحبه‌ای اختصاصی با اسپورت کاتالونیا از آخرین وضعیت حرف‌های خود سخن گفت و به خاطر استخدام ستین به‌عنوان مربی برای خود و هواداران بارسلونا ابراز تاسف کرد.

      از دو سال پیش این شایعه مطرح بوده که شما تصمیم دارید بار دیگر به اتاق مدیریت باشگاه بارسلونا برگردید، آیا این خبر صحت دارد؟

بارسلونا خانه من است و من در قدم اول به‌عنوان هوادار بارسلونا و در قدم بعد به‌عنوان کسی که ادعا می‌کند می‌تواند با مدیریت خود این باشگاه را بار دیگر به اوج برساند، حق دارم همیشه به بارسلونا فکر کنم و مشخص است که این رویا همیشه در سر من است بله، واقعیت دارد قصد دارم در انتخابات شرکت کنم.

      به غیر از بارتومئو رقیب دیگری به نام راسل دارید. چه برگ برنده‌هایی در اختیار دارید که می‌تواند باعث پیروزی شما در انتخابات شود؟

رقابت همیشه هست و قرار نیست بدون رقیب وارد این عرصه بشوم. نکته بسیار مهم این است که راسل به صورت رسمی انصراف می‌دهد و این را با من در میان گذشته بود، اما در مورد بارتومئو تکلیف روشن است. او مدیر خوبی نیست اما برای من دوست خوبی محسوب می‌شود. می‌دانم که دلسوز بارسلونا است، اما باید بدانند که مدیریت به غیر از دلسوزی نیاز به علم و نفوذ سیاسی از جنس فوتبال دارد.

      اگر قرار باشد از اشتباهات بارتومئو بگویید به چه نکاتی اشاره می‌کنید‌؟

آخرین اشتباه بزرگ‌ترین اشتباه بوده است. به نظر من ستین مربی خوبی نیست، صادقانه حرف می‌زند، به نظر مرد خوبی می‌آید اما اینها ربطی به دنیای مربیگری ندارد. دست تو رو شده و در همین چند بازی توسط سطحی‌ترین رسانه‌های ورزشی مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته است. بارسلونا در زمان من تیمی نبود که به این راحتی آن را تفسیر کنند. دست مربیانی که من استخدام کرده بودم به این راحتی رو نمی‌شد.

      قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا چه تیمی خواهد بود؟

دوست دارم بگویم بارسلونا اما وضعیت خوب نیست. متاسفانه رقیب بزرگ بارسا یعنی رئال‌مادرید در شرایط خوبی به سر می‌برد. وقتی هر دو تیم از جام‌حذفی کنار رفتند برای هر دو و برای خودم به‌عنوان یک هوادار فوتبال باشگاهی اسپانیا متاسف شدم. امیدوارم بارسلونا در لالیگا دست به کار بزرگی بزند اما کار سختی در پیش است و سرنوشت رئال مادرید در اختیار همین باشگاه قرار دارد. دروغ نمی‌گویم و صادقانه اعتراف می‌کنم، آرزو داشتم یک مربی مثل زیدان در بارسلونا حضور داشت نه کسی مثل ستین.

      آیا این صحت دارد که برای مبارزات انتخاباتی در بارسلونا با شهردار و 2 نماینده از حزب جدایی‌طلب کاتالونیا وارد مذاکره شده‌اید؟

منزل مسکونی من و دفتر کارم محل رفت و آمد بسیاری از مقامات کاتالونیا است. من در طول روز بسیاری از تجار و سیاستمداران را ملاقات می‌کنم و با آنها تماس تلفنی دارم واضح است که شهردار و اهالی حزب کاتالونیا از این قاعده مستثنا نیستند. در هر حال برای اینکه مدیر خوبی باشم شبکه ارتباطی خود را گسترش می‌دهم و این جرم نیست.

* مترجم:  بابک سرانی‌آذر