تاریخ : Mon 10 Feb 2020 - 02:53
کد خبر : 37284
سرویس خبری : ورزش

هت‌تریک کاوه شانس اروپا را زنده نگه‌ داشت

بازتاب درخشش لژیونر ایرانی در رسانه‌های اروپا

هت‌تریک کاوه شانس اروپا را زنده نگه‌ داشت

روزنامه اکیپ فرانسه نوشت: «شارلروا در مصاف با زولته‌وارگم بار دیگر توانست روی درخشش کاوه رضایی حساب کند. هت‌تریک این مهاجم ایرانی پایه‌گذار برد ارزشمند تیمش در این دیدار بود تا شارلروا در پایان هفته بیست‌وپنجم لیگ بلژیک در رتبه چهارم جدول قرار گیرد.»

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ظاهرا کاوه رضایی فقط در شارلروا می‌تواند نمایش عالی داشته باشد و در طول یک فصلی که از این تیم جدا شد و به بهترین تیم کنونی فوتبال بلژیک پیوست، ثابت شد که حضور در جمع گورخرها بهترین گزینه ممکن برای اوست. کاوه که در ابتدای فصل با انتقالی قرضی به تیم سابقش برگشته تا اینجای کار دوباره در فوتبال بلژیک احیا شده و شنبه‌شب نیز نخستین هت‌تریک را در مدت حضورش در این کشور به ثبت رساند. رسانه‌های بلژیکی با تمجید از درخشش رضایی در دیدار برابر زولته‌وارگم از آن به‌عنوان شبی به‌یادماندنی برای مهاجم ایرانی یاد کردند.

شارلروا که در اواخر سال گذشته میلادی تا رده دوم جدول نیز بالا آمده بود، سال جدید را خوب شروع نکرد و با 2 تساوی و یک شکست روند بدی را در پیش گرفت. آنها حالا به لطف این برد به حضور در مرحله پلی‌آف انتخابی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا امیدوار شده‌اند. سایت «ساداینفو» بلژیک در گزارشی از این دیدار می‌نویسد: «یک هفته پس از شکست برابر خنک، شارلروا در دیدار شنبه خود نتیجه خوبی کسب کرد تا شانس‌هایش برای حضور در مسابقات پلی‌آف زنده بماند. این تیم که برای حضور در بین 6 تیم برتر فصل تلاش می‌کند در دیدار برابر زولته‌وارگم دوست نداشت دیگر امتیاز از دست بدهد و به برد این دیدار خانگی نیاز داشت. کریم بالحسین، سرمربی شارلروا که تیمش در این فصل 13 هفته بدون شکست را تجربه کرده بود پس از باخت برابر خنک تیمش را بدون تغییر راهی دیدار با زولته کرد.

قطعا شارلروا برای برتری 4 بر صفر در این دیدار راهی میدان نشده بود، اما آنها بازی را خوب شروع کردند و به گل هم رسیدند که از سوی داور آفساید اعلام شد. در ادامه مهاجمان این تیم چندین فرصت خوب را از دست دادند تا درنهایت نوبت به نخستین گل کاوه رضایی در این دیدار رسید. درحالی که تنها چند ثانیه به پایان نیمه نخست باقی مانده بود، پاس خوب علی قلی‌زاده، دیگر بازیکن ایرانی شارلروا برای رضایی او را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم به‌خوبی از فرصت استفاده کرد تا تیمش با برتری راهی رختکن شود. در ادامه باز هم این ستاره ایرانی بود که راه برد تیمش را هموار کرد و دو گل دیگر نیز زد تا شب خوبش با هت‌تریک کامل شود. البته میزبان دو بار دیگر دروازه حریف را گشود که این گل‌ها از سوی داور مردود اعلام شد. شارلروا سه‌شنبه‌شب در دیداری عقب‌افتاده میزبان میشلن است و برتری در این دیدار می‌تواند به بهتر شدن جایگاه این تیم کمک کند.»

  نخستین هت‌تریک کاوه

کاوه که در پایان بازی و طبق رسمی که وجود دارد، توپ بازی را به یادگار با خود برد، در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره هت‌تریکش در این دیدار پس از سه مسابقه‌ای که نتوانسته بود گل بزند، گفت: «این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد و غیرطبیعی نیست. در این دیدار هم درست قبل از استراحت بین دو نیمه بالاخره گل زدم. یک مهاجم وقتی در موقعیت تک‌به‌تک قرار می‌گیرد همیشه کمی استرس دارد. من توانستم گلر را فریب دهم و گلزنی کنم. این نخستین هت‌تریک من در فوتبال بلژیک بود. در مجموع تفاوتی نمی‌کند چه کسی گل بزند و مهم این بود که با این برد یک قدم دیگر به دیدارهای پلی‌آف پایان فصل نزدیک شدیم. این مهم‌ترین هدف ماست و تلاش می‌کنیم به آن برسیم.»

روزنامه اکیپ فرانسه نیز کاوه رضایی را مرد اصلی شارلروا در این دیدار معرفی کرده و معتقد است این پیروزی با نمایش عالی او به دست آمد: «شارلروا در مصاف با زولته‌وارگم بار دیگر توانست روی درخشش کاوه رضایی حساب کند. هت‌تریک این مهاجم ایرانی پایه‌گذار برد ارزشمند تیمش در این دیدار بود تا شارلروا در پایان هفته بیست‌وپنجم لیگ بلژیک در رتبه چهارم جدول قرار گیرد.»

شارلروا درحالی این رتبه را با 44 امتیاز در اختیار دارد که آنتورپ، تیم فصل بعد علیرضا بیرانوند نیز 44 امتیازی است، اما به دلیل برد بیشتر در رده سوم قرار گرفته است.

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار