تاریخ : Thu 06 Feb 2020 - 02:40
کد خبر : 37159
سرویس خبری : ورزش

این دربی تقابل تاکتیک استقلال با تجربه پرسپولیس است

عبداللهی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: جای نگرانی نیست، مطهری جای شیخ را پر می‌کند

این دربی تقابل تاکتیک استقلال با تجربه پرسپولیس است

یش‌بینی من این است که امروز شاهد بازی درگیرانه‌ای از سوی دو تیم خواهیم بود، چراکه تاکتیک استقلالی‌ها مقابل تجربه بازیکنان پرسپولیس قرار می‌گیرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، امروز نودودومین شهرآورد تهران برگزار می‌شود و برای ساعتی همه‌چیز را در پایتخت تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. پس از سال‌ها سرخابی‌هایی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که سکان‌دارشان ایرانی هستند و همین مهم به جذابیت‌های بازی می‌افزاید. درباره این بازی سراغ نصرالله عبداللهی، پیشکسوت استقلالی‌ها رفتیم.

مطهری جای شیخ را پر می‌کند

وی درباره غایب بزرگ دربی 92، شیخ دیاباته به «فرهیختگان» گفت: «قطعا اگر دیاباته در این بازی حضور داشت، استقلالی‌ها دلگرم‌تر بودند، اما حالا هم جای نگرانی نیست. ارسلان مطهری که چند سال منتظر حضور در استقلال بود، دقایق اندکی برای تیم بازی کرده، اما تعداد گل‌هایش نشان می‌دهد برای پوشیدن پیراهن تیم برنامه داشته است. مطهری به خوبی می‌تواند جای دیاباته را پر کند و ‌انگیزه زیادی برای اولین دربی خود دارد.»

روزهای پرحاشیه قائدی تمام شدند

وی با اشاره به مهدی قائدی که این روزها در اوج آمادگی قرار دارد، تصریح کرد: «از قائدی نیز نمی‌توان غافل شد، او این روزها سراسر ‌انگیزه است و در فرم ایده‌آلی قرار دارد. با توجه به شناختی که از این بچه دارم، می‌دانم دلش می‌خواهد در دربی گلزنی کند. روزهای پرحاشیه او حالا تمام شده و دیگر زن و بچه‌دار است!»

پرسپولیس چاره‌ای جز روی آوردن به بازی درگیرانه ندارد

پیشکسوت استقلالی‌ها درمقابل این پرسش که فکر می‌کنید سیستم 3 دفاعه استقلال در دربی تغییر کند، پاسخ داد: «خیر، تاکتیک استقلال همین است و بازیکنان کاملا با این سیستم هماهنگ شده‌اند. پیش‌بینی من این است که امروز شاهد بازی درگیرانه‌ای از سوی دو تیم خواهیم بود، چراکه تاکتیک استقلالی‌ها مقابل تجربه بازیکنان پرسپولیس قرار می‌گیرد و به این ترتیب وقتی تیم حریف نتواند تاکتیک شما را دور بزند، از تجربه خود استفاده می‌کند و بازی درگیرانه به وجود می‌آید. پرسپولیس چاره‌ای ندارد جز روی آوردن به بازی درگیرانه که البته امیدوارم فقط درگیری در چارچوب بازی باشد.»

مجیدی به اندازه کافی تجربه دارد

عبداللهی در واکنش به تقابل گل‌محمدی جوان  باتجربه و مجیدی کم‌تجربه خوشبینانه گفت: «درست است که فرهاد تجربه مربیگری کمتری دارد، اما سال‌ها به‌عنوان بازیکن و کاپیتان در چنین بازی‌های بزرگی حضور داشته، بنابراین نمی‌توان به او لقب کم‌تجربه داد و به اندازه کافی از آن برخوردار است. مجموعه استقلال درحال حاضر شامل جوانان جویای نامی است که پرتلاش ظاهر شده‌اند.»

تقابل بهترین خط حمله و دفاع جذاب است

وی در پایان برتری پرسپولیس را مقابل استقلال تنها تجربه آنان شمارد و اضافه کرد: «معمولا تیمی که ‌انگیزه بیشتری دارد از شانس بالاتری نیز برخوردار است. تیم گل‌محمدی به تازگی عملکرد بهتری پیدا کرده و نقطه قوت آنها همان‌طور که گفتم، تجربه آنان است. اینکه بهترین خط حمله لیگ مقابل بهترین خط دفاع قرار می‌گیرد جذابیت بازی را دوچندان می‌کند.»

* نویسنده: مهتاب لطفیان، روزنامه‌نگار