تاریخ : Sat 25 Jan 2020 - 13:36
کد خبر : 36729
سرویس خبری : دانشگاه

دانشگاه آزاد پرچم‌دار اجرای برنامه‌‌های فرهنگی در بین دانشگاه‌های کشور

نصیری در دانشگاه آزاد یزد مطرح کرد

دانشگاه آزاد پرچم‌دار اجرای برنامه‌‌های فرهنگی در بین دانشگاه‌های کشور

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه پرچم دار اجرای برنامه های فرهنگی در بین دانشگاه های کشور است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد یزد، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در میزگرد تبیین آئین نامه آراستگی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یزد گفت: اگر مباحث فرهنگی از دانشگاه ها حذف شود، در پی آن بی محتوایی و بی انگیزگی رخ خواهد داد و هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی پرچم دار اجرای برنامه های فرهنگی در بین دانشگاه های کشور است.

دکتر نصیری افزود: در راستای تحقق اهداف دانشگاه و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، آیین نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، تببین و به دانشگاه های کل کشور ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: یکی از نقاط قوت این آیین‌نامه عنوان آن است که نشان می دهد در زمینه های آراستگی، شئونات و فرهنگ رفتاری کار شده است. پوشش و آراستگی مورد نظر اسلام به عنوان یک رفتار عقلانی و انسانی است که باید به عنوان جریان منطقی روی آن کار شود و جریان سازی در این زمینه در طول همه زمان ها انجام شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جریان ایجاد شده توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نقطه شروع مطمئن و ایمنی است که در نهایت منجر به اجرای تمام ابعاد دین در دانشگاه خواهد شد.

دکتر علیرضا طوسی معاون نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات با بیان اینکه کار فرهنگی جزء واجب ترین کارهاست، گفت: اهمیت کار فرهنگی و بحث پوشش، عفاف، حجاب، رفتار و در حقیقت شئون فرهنگی در گستره وسیع فرهنگ، کار ویژه، پراهمیت و همه جانبه‌ای است.

وی به دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری اشاره کرد و افزود: مسئولیت اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری بر عهده همه مدیران و دست اندرکاران است و همه در قبال آن مسئول هستند، تا ان‌شاء الله بتوانیم این دستورالعمل را به عنوان الگویی اثربخش در زمینه عفاف و حجاب به دیگر دانشگاه ها ارائه دهیم.

دکتر عبدالمجید طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین مؤلفه های اصلی اخلاق اسلامی بحث عفاف و حجاب است.

وی بر عقلانی، شرعی و قانونی بودن دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و از همه دست اندرکاران فرهنگی دانشگاه خواست تا در راستای بهتر اجرایی شدن این دستورالعمل تلاش کنند.