تاریخ : Tue 21 Jan 2020 - 10:06
کد خبر : 36603
سرویس خبری : ورزش

امضای AFC تضمین نبود

اتحاد ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا :خارج از مرزهای‌مان بازی نمی کنیم

امضای AFC تضمین نبود

کلیه باشگاه‌های ایرانی حاضر در مسابقات اعلام می‌کنند صرفا در شرایطی در مسابقات حاضر می‌شوند که کنفدراسیون به صورت رسمی اعلام کند این باشگاه‌ها از رقبای خود داخل سرزمین جمهوری اسلامی میزبانی می‌کنند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، وینزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اخیرا نامه‌ای به سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرد که در آن عنوان شده بود هر دو بازی پلی‌آف نمایندگان ایران؛ یعنی استقلال و شهرخودرو به جای ایران باید در قطر برگزار شود و اگر این دو تیم به مرحله گروهی برسند به همراه دو تیم دیگر ایران یعنی پرسپولیس و سپاهان باید سه بازی دور رفت را به‌عنوان میهمان برگزار کنند تا درباره محل انجام مسابقات دور برگشت تصمیم‌گیری شود که البته این مساله درباره بازی با نمایندگان عربستان صدق نمی‌کند و برگزاری آن مانند گذشته خواهد بود.

مدیران AFC از مسئولان ایران خواستند تا روز گذشته پاسخ کتبی خود را در این خصوص اعلام کنند.در پی ارسال این نامه جلسه‌ای با حضور مسئولان فدراسیون و مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو در محل فدراسیون برگزار شد. در این نشست نامه باشگاه‌ها در پاسخ به نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون آسیا تهیه شد که متن آن به شرح ذیل است:

 با عنایت به نامه مورخ 20 ژانویه دبیرکل کنفدراسیون خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال، جلسه‌ای امروز تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات به شرح ذیل به اطلاع کنفدراسیون خواهد رسید:

• به اطلاع می‌رساند باشگاه‌های ایرانی با این استدلال که هیچ دلیل قانونی برای سلب حق میزبانی آنان وجود ندارد، اعلام می‌کنند به هیچ عنوان میزبانی به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران منتقل نمی‌کنند.

• کلیه باشگاه‌های ایرانی حاضر در مسابقات اعلام می‌کنند صرفا در شرایطی در مسابقات حاضر می‌شوند که کنفدراسیون به صورت رسمی اعلام کند این باشگاه‌ها از رقبای خود داخل سرزمین جمهوری اسلامی میزبانی می‌کنند.

• در صورت قبول شرایط فوق توسط کنفدراسیون، باشگاه‌های ایرانی صرفا تغییر زمان برگزاری مسابقات داخل تقویم برگزاری را می‌پذیرند.

•  مدیران عامل باشگاه‌های ایرانی تقاضا دارند در اسرع وقت جلسه‌ای با رئیس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کنند.

 سلطانی‌فر: شیخ‌سلمان قول بررسی مجدد داد

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در مورد سیاسی‌کاری کنفدراسیون فوتبال آسیا در سلب میزبانی ایران در لیگ قهرمانان گفت: «اعتراضات ایران ارسال شد و تاج هم مخالفت خود را به‌عنوان یک عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد. من هم نامه‌ای ارسال کردم. بعد از اینکه باشگاه‌ها آن را اقدامی تحقیرآمیز نسبت به کشور دانستند، هماهنگی خوبی با رسانه‌ها انجام شد و شنبه شب با شیخ‌سلمان تلفنی صحبت کردم و نسبت به این اقدام اعتراض کردم. وی در پایان قول بررسی مجدد داد و دیروز مجددا پیام کتبی فرستادم. خواسته مردم و هواداران دفاع از حیثیت کشور است و ما با استفاده از همه ظرفیت‌ها دفاع می‌کنیم.»

 خلیل‌زاده: تن به ذلت نمی‌دهیم

اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که خبری مطرح شده مبنی‌بر اینکه باشگاه‌های ایرانی موافقت کردند که دو بازی پلی‌آف را خارج از ایران انجام دهند، اظهار داشت: «ما به هیچ عنوان در کشور بی‌طرف بازی نخواهیم کرد. به امضایی که چهار باشگاه انجام دادند پایبند هستیم و در هیچ کشوری به غیر از ایران بازی نخواهیم کرد و تن به این ذلت نخواهیم داد. کشورهایی که به‌عنوان عضو هیات‌رئیسه AFC هستند سفیر و کاردار در ایران دارند، می‌توانند گزارش بدهند که در ایران چه اتفاقی می‌افتد و چطور زندگی می‌کنند. ما اگر به این کار تن بدهیم عملا حرف آنها را تایید کردیم. اگر باشگاه الکویت به ایران بیاید و بازی در ایران انجام شود، بازی خواهیم کرد و در غیر این‌صورت خارج از ایران بازی نخواهیم کرد.»

 انصاری‌فرد: پذیرش شرایط جدید ضربه به غرورمان است

محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه AFC اعلام کرده تیم‌های ایرانی در دور رفت میهمان باشند تا بررسی‌ها انجام شود، گفت: «این را هم قبول نمی‌کنیم، چون تضمینی وجود ندارد در دور برگشت این اتفاق بیفتد. ممکن است بازی دور رفت برگزار شود و بعد بگویند باید بیرون از خانه بازی کنید. اگر ما زیربار این داستان برویم، به غرور ملی ما آسیب‌زده می‌شود. ضمن اینکه تیم‌ها نتیجه نمی‌گیرند و خستگی هم نصیب تیم‌هایمان می‌شود. در این صورت از دو طرف بازنده‌ هستیم. به‌رغم اینکه AFC ظالمانه برخورد می‌کند، باب مذاکره را باز گذاشتیم و هم از اینفانتینو و هم از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستیم جلسه‌ای تشکیل دهند و در آن جلسه حرف‌هایمان را بزنیم.»