تاریخ : Mon 20 Jan 2020 - 11:03
کد خبر : 36562
سرویس خبری : ورزش

عجب خریـدی!

هت‌تریک پدیده نروژی در نخستین حضورش با پیراهن دورتموند

عجب خریـدی!

هالند با هت‌تریک در نخستین دیدار باشگاه به بازیکنانی پیوست که در آغاز حضورشان در بوندس‌لیگا موفق به انجام این کار شده‌اند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ارلینگ هالند، خرید جدید دورتموند برای درخشش در پیراهن تیم جدیدش خیلی انتظار نکشید و در همان دیدار نخست موفق شد با نمایشی فوق‌العاده برتری تیمش برابر آگسبورگ را رقم بزند. این مهاجم 19 ساله نروژی با عملکرد خوبی که در این فصل داشت مشتریان زیادی در بین تیم‌های بزرگ اروپایی پیدا کرد و درنهایت این دورتموند بود که موفق به شکار او شد. حالا مشخص شد که این اشتیاق برای خرید او بی‌دلیل نبوده و در همین بازی نخست نشان داد که بیش از 20 میلیون یورویی که این تیم آلمانی برای او هزینه کرده، ارزش دارد. هالند در دقیقه 56 و در حالی راهی زمین شد که تیمش 3 بر یک از دورتموند عقب بود و تنها 3 دقیقه طول کشید که گل نخست تیمش را به ثمر برساند. او در عرض 20 دقیقه هت‌تریکش را کامل کرد تا درنهایت دورتموند این بازی جذاب و پرگل را 5 بر 3 ببرد.

 حسرت یونایتد

هالند در سالزبورگ اتریش به‌عنوان یک مهاجم آینده‌دار خود را مطرح کرد. درخشش در لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی برابر تیم‌هایی چون لیورپول و ناپولی باعث شد تا خیلی زود توجهات به سمتش جلب شده و باشگاه‌های بزرگ اروپایی برای خریدش به صف شوند. در این میان اوله‌گنار سولشر، هموطن هالند که هدایت منچستریونایتد را برعهده دارد و سابقه کار کردن با این پدیده جوان را در مولده داشت، تلاش زیادی کرد تا او را به خدمت بگیرد. حتی رسانه‌های انگلیسی از سفر سولشر به نروژ برای متقاعد کردن هالند خبر دادند. با این حال درنهایت این جابه‌جایی صورت نگرفت و مینو رایولا، مدیر برنامه‌های او که رابطه چندان خوبی با باشگاه انگلیسی ندارد درنهایت ترجیح داد موکلش را به بوندس‌لیگا ببرد. پس از درخشش هالند در نخستین دیدارش برای زنبورها حالا هواداران یونایتد بیش از قبل حسرت از دست دادن این پدیده نروژی را خواهند خورد. به‌خصوص که مارکوس رشفورد، مهاجم یونایتد نیز به تازگی از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده و مشخص نیست چه زمانی به میادین بر می‌گردد. لوسین فاوره، سرمربی دورتموند که از عملکرد مهاجم تیمش به وجد آمده بود در پایان بازی گفت: «او شروع بسیار خوبی داشت. خیلی زود قدرت و توانایی‌هایش را نشان داد و البته سه گل هم به ثمر رساند که عملکردی استثنایی و عالی است. او به خوبی در فضاها حرکت می‌کند که باعث می‌شود روش جدیدی برای حمله به دروازه حریف داشته باشیم. در مجموع عالی بود و نمایش درخشانی داشت. هالند تنها 19 سال دارد و استعداد زیادی برای پیشرفت دارد. این نکته مهمی برای اوست که باعث می‌شود در آینده بهتر از این هم بشود.»

سرمربی زردها درباره اینکه چرا او را از ابتدا در ترکیب قرار نداده، افزود: «بازیکنان همیشه می‌گویند برای بازی آماده‌اند اما او حدود یک ماه تمرین نداشت و به دلیل مصدومیت زانو مشغول مداوا بود. او برای یک بازی 90دقیقه‌ای آماه نبود و در آینده باید ببینیم چه پیش می‌آید.»

  جانشین اوبامیانگ

هالند در پایان این دیدار در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «من برای گلزنی به دورتموند آمده‌ام. این شروع خوبی برای من بود. می‌خواهم بازی‌به‌بازی پیش بروم و باید ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد. هواداران در اینجا بی‌نظیرند. وقتی حمایت آنها از تیم را می‌بینید متوجه می‌شوید که چه شور و اشتیاقی دارند. بازی کردن برابر این هواداران حسی فوق‌العاده است. همین احساسات باعث افزایش ‌انگیزه بازیکنان می‌شود. من تازه چند هفته است به تیم اضافه شده‌ام و جو باشگاه در این مدت فوق‌العاده بوده است. وقتی من و پدرم تصمیم گرفتیم دورتموند را انتخاب کنیم تمامی بازیکنان این تیم را بررسی کردیم. حالا می‌بینم که چه بازیکنان با کیفیتی در ترکیب دورتموند حضور دارند.»

او با هت‌تریک در نخستین دیدار باشگاه به بازیکنانی پیوست که در آغاز حضورشان در بوندس‌لیگا موفق به انجام این کار شده‌اند. جالب اینکه آخرین بار این اتفاق در سال 2013 و در همین دورتموند رخ داد. پیر امریک اوبامیانگ در ماه آگوست آن سال در نخستین دیدارش برای دورتموند موفق به هت‌تریک شد و حالا هواداران این تیم امید زیادی دارند تا هالند جای خالی این مهاجم گابنی را پرکرده و به یکی از مهاجمان بزرگ تاریخ باشگاه تبدیل شود.

مارکو رویس، کاپیتان دورتموند درباره اینکه آیا این ستاره جوان می‌تواند جانشین اوبامیانگ شود، می‌گوید: «فکر می‌کنم آخرین بازیکنی که چنین درخششی داشت، اوبامیانگ بود و حالا هالند یک بار دیگر این نمایش را تکرار کرده است. او می‌تواند چنین داستانی را در دورتموند تکرار کند و جای خالی پیر را پرکند. هالند عملکرد بسیار خوبی در این دیدار داشت و شروعش با ما عالی بود.»

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار