تاریخ : Sun 19 Jan 2020 - 11:03
کد خبر : 36519
سرویس خبری : ورزش

شهیدی‌پور: بردن پرسپولیس در فینال دور از دسترس نیست

سرمربی واترپلوی تیم دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

شهیدی‌پور: بردن پرسپولیس در فینال دور از دسترس نیست

ما در این چهار بازی که مقابل پرسپولیس انجام دادیم توانسته‌ایم شناخت خوبی از این تیم کسب کنیم و آنالیز ما از این تیم تکمیل شده است. ممکن است نتیجه دور از ذهنی رقم بخورد و پیروزی دانشگاه آزاد اسلامی در آن بازی چندان دور از دسترس نیست.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، یکی از تیم‌های همیشه مدعی دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های ورزشی کشور، واترپلویست‌های این باشگاه هستند که در ادوار گذشته لیگ برتر واترپلو یکی از تیم‌های مدعی به شمار می‌روند.  این تیم در رقابت‌های فصل جاری هم موفق شدند در مرحله گروهی به‌عنوان تیم دوم جایگاه خود را در جدول مسجل کنند و حالا در مرحله نهایی و برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر رقابت‌ها باید به مصاف رعد پدافند بروند تا در صورت پیروزی یکی از تیم‌های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها باشند.  در این خصوص روز گذشته فرصتی دست داد تا برای دقایقی با علیرضا شهیدی‌پور، سرمربی واترپلو دانشگاه آزاد همکلام شویم و شرایط این تیم را در آستانه بازی‌های حساس نهایی بررسی کنیم. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

از دور آخر مرحله گروهی بگویید. بالاخره به‌عنوان تیم دوم به مرحله نهایی رسیدید؟

ما درنهایت با تلاش تمامی بازیکنان و کادرفنی موفق شدیم که جایگاه دومی جدول را در گروه خودمان کسب کنیم و برای رقابت‌های نهایی خودمان را آماده کنیم. ما در این بازی حریف سرسختی به نام پرسپولیس را پیش رو داشتیم که با توجه به اینکه سال اول حضور خود را در لیگ رقم می‌زد، تیمی ناشناخته برای ما بود. آنها از بازیکنان خوب و ملی‌پوش بهره می‌بردند و درنهایت با اینکه در بازی آخر مقابل این تیم در چند گیم توانستیم پایاپای رقابت کنیم، بازی را واگذار کردیم و نکته مثبتی که وجود دارد این است که در صورت پیروزی در بازی‌های آتی تا فینال این رقابت‌ها با پرسپولیس مواجه نمی‌شویم و این کار ما را برای حضور در فینال تا حدودی راحت‌تر می‌کند.

در هر 4 بازی که با پرسپولیس برگزار کردید دچار مشکل بودید. این به خاطر ناشناخته بودن پرسپولیس بود یا اینکه آنها تیم قدرتمندتری در اختیار دارند؟

ما در چهار دوره‌ای که مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کردیم صاحب 3 شکست و یک تساوی شدیم. آنها تیم قدرتمندی هستند و از نفرات برجسته‌ای سود می‌برند و با توجه به هزینه‌ای که کرده‌اند، خودشان را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کرده‌اند، اما در هر صورت تیم دانشگاه آزاد اسلامی هم یکی از تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی واترپلوی کشور است و یکی از مدعیان به شمار می‌رویم و تلاش می‌کنیم تا عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.

برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر باید تیم رعد پدافند را از پیش رو بردارید. این بازی را چطور می‌بینید؟

این تیم هم از تیم‌های خوب و قدرتمند رقابت‌ها به شمار می‌رود و همین که در این مرحله حضور دارند نشان می‌دهد که حرف برای گفتن دارند، اما هدف ما حضور در جمع چهار تیم است و برای رسیدن به این مهم چاره‌ای جز شکست دادن تیم رعد پدافند نداریم.

فکر می‌کنید بعد از این مرحله با چه تیمی روبه‌رو شوید؟

در صورتی که ما از این مرحله سربلند خارج شویم به احتمال خیلی زیاد باید با تیم نفت و گاز امیدیه دیدار کنیم که این تیم هم متشکل از بازیکنان خوب و شناخته شده‌ای است که جزء ملی‌پوشان سابق به شمار می‌روند و به نوعی می‌خواهند خودشان را ثابت کنند و نشان بدهند هنوز هم در شرایط آرمانی قرار دارند و این موضوع می‌تواند کار ما را سخت‌تر کند. البته ما هم نفرات ملی‌پوش زیادی داریم و باید این بازی‌ها را ببریم و به فینال برسیم.

اگر در فینال با پرسپولیس مواجه شوید فکر می‌کنید بتوانید پیروز بازی شوید و عنوان قهرمانی را کسب کنید؟

ما در این چهار بازی که مقابل پرسپولیس انجام دادیم توانسته‌ایم شناخت خوبی از این تیم کسب کنیم و آنالیز ما از این تیم تکمیل شده است. با توجه به اینکه این دیدار تک بازی است و دیگر بازی برگشتی ندارد، ممکن است نتیجه دور از ذهنی رقم بخورد و پیروزی دانشگاه آزاد اسلامی در آن بازی چندان دور از دسترس نیست. البته ما باید بازی‌به‌بازی جلو برویم و هدف اول ما در بازی‌های پیش رو پیروزی مقابل رعد پدافند و حضور در جمع چهار تیم است.

واترپلوی دانشگاه آزاد از لحاظ مالی با مشکل مواجه نیست؟

خیر. خدا را شکر تمام پرداختی‌ها انجام شده و هیچ مشکلی برای بازی‌های آینده نداریم و حمایت‌ها از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی صورت می‌گیرد.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار