تاریخ : Sat 11 Jan 2020 - 10:45
کد خبر : 36201
سرویس خبری : ورزش

چالش بیت‌آشور برای حضور در لیگ برتر

گزارش «فرهیختگان» از ناکامی تبریزی‌ها در مذاکرات ترکیه و توافق با فخرالدینی

چالش بیت‌آشور برای حضور در لیگ برتر

گزارشگر اصلی فوتبال نیویورک‌تایمز می‌گوید: «بیت‌آشور بازیکن خوب و بی‌حاشیه‌ای است. باشگاه ایرانی تراکتور را نمی‌شناسم، اما او ایرانی است و به نفعش خواهد بود که در یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر ایران هم بازی کند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، زمزمه‌های پیوستن ستاره ایرانی تیم فوتبال باشگاه لس‌آنجلس آمریکا به تراکتور تبریز چند روزی است پررنگ و وسیع شده است، در فضای مجازی حتی واکنش اینستاگرامی او از سوی رسانه‌ها رصد می‌شود و فالو کردن صفحه تراکتور برای چند ساعت حتی تا مرز قرارداد قطعی با این تیم تعبیر می‌شود، اما بعد از مدتی رسانه‌های داخلی متوجه می‌شوند که او همزمان صفحه اینستاگرامی چند تیم دیگر را نیز فالو کرده است. در مذاکرات او یا مدیربرنامه‌هایش با یک یا چند باشگاه لیگ برتری ایران تردیدی وجود ندارد، اما بازار شایعات گرم است.

استیون یا مهرداد بیت‌آشور، بازیکن 32 ساله که البته اگر به تراکتور تبریز ملحق شود، چندان هم مسن به نظر نخواهد رسید، متولد شهر سن‌خوزه آمریکاست، شاید مطرح شدن خود را مدیون کارلوس پرتغالی باشد. به هر حال کی‌روش استعداد خوبی در یافتن ستارگان دورگه برای ایفای نقش در تیم ملی فوتبال ایران داشت.چالش جدی سال 2013 و 2014 برای او بسیار عجیب و سنگین بود، او بر سر دوراهی ایران و آمریکا و دعوت از سوی کلیزنمان و کی‌روش، گزینه وطنی را برگزید و نامش را در فهرست اردوی تیم ملی در جام‌جهانی 2014 دید، اما در هر سه بازی روی نیمکت نشست و بعد از آن هم دیگر خبری از او در تیم ملی نشد.مدافع راست ایرانی لس‌آنجلس از 55 حضور موفق خود در این تیم بارها نمره نسبتا کاملی از رسانه‌های آمریکایی دریافت کرده و البته 3 بار هم موفق به گلزنی شده است. بازیکنی که در دانشگاه سن‌خوزه رشته ارتباطات خوانده باشد، خیلی‌خوب می‌داند در فضای مجازی چه کند و چگونه روی ویترین شخصیت خود مدیریت داشته باشد، بی‌دلیل نیست که در میان انبوهی از شایعات، خبری از واکنش‌های غیرحرفه‌ای از او یا مدیربرنامه‌هایش نیست. 

پس از جدایی احمد موسوی و انتقال او به گل‌گهر سیرجان، مقامات تراکتور بر آن شدند یک مدافع راست خوب و نامی برای تیم‌شان خریداری کنند. بیت‌آشور سال گذشته هم با تراکتور مذاکره کرد و البته این مذاکرات به نتیجه نرسید.  سرخ‌های تبریز در اردوی ترکیه به سر می‌برند و مقامات این تیم همزمان با مدیربرنامه‌های فخرالدینی و استیون بیت‌آشور مذاکره کردند. مذاکرات آنها با مدیربرنامه‌های بیت‌آشور شایعه نبود، اما مشخص است که ستاره ایرانی باز هم پاسخ منفی داده، چراکه دیروز خبر عقد قرارداد تراکتور با فخرالدینی به‌طور رسمی منتشر شد، با این حال هنوز هم برخی می‌گویند شاید او را به‌زودی در یک تیم ایرانی ببینیم.

  گزارشگر نیویورک‌تایمز: به نفعش است که در ایران بازی کند

از روری اسمیت، گزارشگر اصلی فوتبال نیویورک‌تایمز، مستقر در منچستر انگلیس در این خصوص سوال کردیم. کسی که همه جوانب فوتبال اروپا را پوشش می‌دهد، از ریز و درشت اخبار در لیگ قهرمانان اروپا تا واقعیت‌های پنهان‌مانده به دور از کانون توجه هواداران. وی از سه جام‌جهانی، المپیک و مسابقات متعدد اروپایی گزارش دقیق ارسال کرده است. اسمیت در این‌باره می‌گوید: «بیت‌آشور بازیکن خوب و بی‌حاشیه‌ای است. باشگاه ایرانی تراکتور را نمی‌شناسم، اما او ایرانی است و به نفعش خواهد بود که در یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر ایران هم بازی کند، من خبر موثقی در این‌باره ندارم و چیزی نشنیده‌ام.»

  خبرنگار مرکوری‌نیوز: فوتبال جدا از سیاست نیست

مدافع ایرانی-آمریکایی تیم لس‌آنجلس اف‌سی به اولین مدافع تاریخ لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا تبدیل شد که بیش از ۳۵ پاس گل به هم‌بازیان خود داده و بیش از ۲۰ هزار دقیقه در این لیگ حرفه‌ای به میدان رفته است. او برای ماندن در فوتبال آمریکا دلایل زیادی خواهد داشت و البته عجیب است که هر بار ماجرای او و فوتبال ایران چه ملی و چه باشگاهی، گره می‌خورد به شلوغ‌ترین و پرابهام‌ترین روزهای سیاسی ایران و آمریکا. در این خصوص از الیوت آلموند، خبرنگار مرکوری‌نیوز سن‌خوزه آمریکا نیز پرسیدیم. او در پاسخی کوتاه به «فرهیختگان» گفت: «واضح است که نباید اسیر حاشیه‌ها شود، البته حق دارد همه جوانب را بررسی کند و مخصوصا با خانواده ایرانی خود نیز مشورت داشته باشد، در هر حال فوتبال جدای از سیاست نیست و این را همه ما به‌خوبی می‌دانیم.»

*  مترجم: بابک سرانی‌آذر