تاریخ : Thu 09 Jan 2020 - 01:40
کد خبر : 36175
سرویس خبری : ورزش

انصراف نه، دستیاران اسپانیایی مجیدی زمان خواستند

معاون اجرایی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

انصراف نه، دستیاران اسپانیایی مجیدی زمان خواستند

معاون اجرایی باشگاه استقلال به «فرهیختگان» گفت: «بحث انصراف دستیاران اسپانیایی مطرح نیست بلکه آنها زمان خواستند تا بررسی‌های بیشتری انجام دهند. این بررسی می‌تواند منجر به حضور یا عدم حضور آنها شود.

شانس برابر پاتوسی و 3 گزینه خارجی دیگر برای استقلالی شدن

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  فرهاد مجیدی با حضور در تیم فوتبال استقلال اعضای کادرفنی خود را انتخاب کرد که متشکل از نامجومطلق و دو دستیار اسپانیایی بود. با این وجود مدیران، مذاکرات را با این دو دستیار اسپانیایی انجام دادند، اما به نوشته برخی رسانه‌ها گویا آنها حاضر نیستند در استقلال کار کنند و مسئولان استقلال در تلاشند تا دو دستیار اسپانیایی را متقاعد کنند به تهران بیایند و در استقلال کار کنند. این در حالی است که برخی دیگر از انصراف قطعی دستیاران اسپانیایی مجیدی در استقلال خبر دادند و اعلام کردند این دو نفر راهی تهران نخواهند شد.

در همین زمینه بهرام امیری که به تازگی حکم رسمی خود را به‌عنوان معاون اجرایی باشگاه استقلال از این باشگاه دریافت کرده است به «فرهیختگان» گفت: «بحث انصراف مطرح نیست بلکه آنها زمان خواستند تا بررسی‌های بیشتری انجام دهند. این بررسی می‌تواند منجر به حضور یا عدم حضور آنها شود ولی به صورت قطعی در حال حاضر می‌توان گفت انصرافی در کار نیست و باید منتظر روزهای آینده باقی ماند تا دستیاران اسپانیایی تصمیم‌گیری قطعی خود را اعلام کنند.

   ربانی جایگزین بدنساز انگلیسی شد

فرهاد مجیدی بعد از شروع کار در استقلال خیلی سریع لیست دستیاران خود را معرفی کرد و در این میان یک مربی بدنساز انگلیسی به عنوان گزینه او برای حضور در کادرفنی وجود داشت. استیو جونز، مربی بدنساز استقلالی‌ها که در سال اول حضور منصوریان در این تیم حضور داشت، گزینه مجیدی برای حضور در کادرفنی بود و استقلالی‌ها مذاکرات را با این مربی انگلیسی آغاز کرده و منتظر جواب نهایی او بودند که درنهایت حضور این مربی انگلیسی در کادر فرهاد مجیدی منتفی شد.با منتفی شدن حضور جونز و با تصمیم سرمربی تیم استقلال، علی ربانی به‌عنوان مربی بدنساز به کادر فنی تیم فوتبال استقلال اضافه شد. این مربی ۳۵ ساله دارای مدرک دکتری فیزیولوژی ورزشی است و همچنین سابقه فعالیت در کمپ اسپایر و لیگ پرتغال را دارد. علیرضا ربانی علاوه‌بر همکاری با باشگاه‌های ایرانی در دپارتمان بدنسازی تیم اسپورتینگ لیسبون فعالیت داشته(تا آبان ۱۳۹۸) و در دو قهرمانی اسپورتینگ در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ عضو این تیم مطرح پرتغالی بود.

   شانس 25 درصدی آبی‌پوش شدن پاتوسی!

رسانه‌های زیادی طی چند روز اخیر از توافق استقلال با پاتوسی هافبک ارزشمند فصل قبل آبی‌پوشان برای بازگشت به جمع استقلالی‌ها خبر دادند.این در حالی است که بهرام امیری خبر توافق قطعی استقلال با پاتوسی را تکذیب کرده و به «فرهیختگان» گفت: «چهار بازیکن خارجی در لیست استقلال هستند که در حال مذاکره با آنها هستیم. در بین این تعداد آیاندا پاتوسی نیز حضور دارد و به موازات سایرین، با پاتوسی هم در حال مذاکره هستیم. هر چهار بازیکن خارجی که با آنها مذاکره می‌کنیم فعلا به یک اندازه شانس حضور در استقلال را دارند و در این خصوص هم باید صبر کرد.»

در همین زمینه شنیده می‌شود یک بازیکن دورگه نیز چشم مجیدی را گرفته است. بر همین اساس مجیدی در قدم اول شرایط یک بازیکن دوملیتی را بررسی کرده است. بازیکن نیجریه‌ای که ملیت استرالیایی گرفته و سهمیه آسیایی استقلال خواهد بود. این بازیکن که برنی آیبینی نام دارد در پست وینگر راست و در خط حمله توپ می‌زند. برنی سابقه حضور در تیم‌هایی چون اف‌سی سیدنی، کلوب بروژ، ونکوور و امارات را در کارنامه دارد و هم‌اکنون نیز در تیم جونبوک موتورز ژاپن توپ می‌زند. او چندین بازی نیز برای تیم‌های رده‌های سنی مختلف استرالیا بازی کرده است.بهرام امیری همچنین با تایید این خبر به «فرهیختگان» گفت: «این بازیکن دورگه هم در لیست است و اگر به توافق برسیم با این بازیکن به‌عنوان سهمیه آسیایی قرارداد خواهیم بست.»

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار